Annons:
Etikettövningar
Läst 4154 ggr
Invisible
8/30/09, 4:04 AM

Hur ofta hoppar ni?

Som rubriken lyder; hur ofta hopptränar ni? (antal ggr/veckan), och hur tränar ni?

Annons:
Tin-Tin74
8/30/09, 6:19 AM
#1

Det brukar bli 2 ggr i veckan. En gång med någon övning som jag ofta hittar på Hippson.se, och en gång någon typ av bana (antingen ren hoppning eller ev en caprillibana).

Peppe
8/30/09, 11:39 AM
#2

Min kompis hoppar Blacky ca 1 gg i veckan och då blir det lite mer hoppning sas med höjd och så

sen är väl tanken att jag ska hoppa lite själv på småhinder 1-2 ggr i veckan och helst rida över en bom varje dag, men det är ju så jobbigt att släpa bommar mellan ridhuset och förvaringsstället ;)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

J-Parnebo
8/30/09, 11:48 AM
#3

Ca 2 ggr i veckan, änsålänge tränar jag bara själv. men ska börja träna för tränare minst 1 gång i månaden, helst två ggr.
det blir träning på olika sätt varje gång, ibland bara studs,ibland bommar os.v.

Kattapult
8/30/09, 3:07 PM
#4

Hoppträning för tränare varannan vecka.

Ibland blir det lite hoppning på terrängbanan också.

WhoCares-01
8/31/09, 12:10 AM
#5

hopptränare för instruktör en gång i veckan och ibland blir de lite i paddocken också, men bara om de inte är dressyr träning =) man ska ha tid för annat också

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

JenniferH
8/31/09, 12:16 AM
#6

Jag hoppar för tränare på min D-ponny varannan vecka, ganska intensivt. Storhästen jag precis fått hem ska jag träna varje vecka.

Annons:
Thorsson
9/1/09, 4:03 PM
#7

Hm, jag hoppar väl max 1 gång i veckan, oftast varannan vecka.
Tränar dock inte för någon, utan försöker träna för mig själv och rådfråga dom jag rider med då!

Då är det lite hoppa över titt-hinder, hoppa räcke främst. Ska börja hoppa oxrar nu med honom! Ska ev. hoppa på torsdag, och letar efter någon som kan filma! :)

Lottzki
7/29/10, 12:05 PM
#8

Hoppar för tränare 1 ggr/veckan (de veckor det iinte är tävling) och brukar jobba lite på småhinder hemma själv för att jobba kontroll och lite sånt. Nu på sommare är det ju tävlingar ganska ofta också så då blir det tävling 2-3 dagar de veckorna ;)

Em--ma
7/29/10, 1:24 PM
#9

Hopptränar för ''tränare'' en gång vecka.
Men vi får se till hösten hur det blir. om jag ska börja träna för en bättre tränare eller inte =)

Men forfarande då kommer jag hoppa 1 gång/vecka :P kanske markarbete 1 gång åxå

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Rynkel
7/29/10, 4:46 PM
#10

Hoppar för tränare en gång i veckan, annars blir det kanske något i sockerbitshöjd om det står i paddocken hemma, men inget högre då jag behöver den hjälp jag kan få för att det inte skall bli fel då ponnyn inte är helt lätt.

Linnea-Madonna
7/29/10, 8:03 PM
#11

1-2 ggr i veckan, ibland sätter jag bara upp ett hinder och övar lite "höjd" med det och sen så sätter jag kanske upp 2 hinder för mer orkar jag inte bära x)

Min häst blir väldigt "het" efter att man har koppat i 10 min kanske så det går knappt och samla henne innan, utan hon vill bara "springa" över hindret.

Men det årdnar sej snart.. hoppas jag xd

nannaalicia
12/7/10, 9:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Varanan måndag träning för tränare och sen tävling nästan varje helg :)

elli-kleo
12/8/10, 12:50 AM
#13

Under vår, sommar, höst

1 - 2 gånger i veckan.

Ofta olika självförtroende övningar eller lydnads övningar

Under vinter

November/December blir det oftast ingen hoppning alls. Men under Januari och februari blir det 1 gång i veckan

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Annons:
Alma-G
12/8/10, 9:17 AM
#14

Blir mindre nu under vintern, men ungefär en gång i veckan försöker jag få till det. Men oftast blir det bara varannan vecka, och då tränar jag. I somras/höstas så var det större chans att man var ensam ute i paddocken (stort stall) och om mammsen var med så plockade hon fram lite vilket blev 1-2 ggr veckan. I vissa fall en träning, vissa inte. Vilken lyx med sommar alltså!

Busangardens
12/8/10, 3:08 PM
#15

1-3 ggr/vecka. Olika höjder och olika övningar.

J-Parnebo
12/9/10, 4:46 AM
#16

jag har tränat ett bra tag varannan vecka för tränare nu, men idag är det sista gången. Och nästa år ska jag försöka få plats i två olika grupper, alltså två olika tränare varannan vecka, så de blir träning varje vecka :)

Mooaaa
10/1/11, 10:37 PM
#17

Typ en gång i månaden. Rider på ridskola men ibland så kan det bli mer hoppning ibland mindre.

Alma-G
10/2/11, 8:05 AM
#18

En gång i veckan plu en tävling oftast! Hoppar vi mer sällan blir den lille alldeles för jobbig.

Gaiezza
10/3/11, 9:48 PM
#19

Olika :)

Bacon, svaret är bacon. 

Neiah
10/7/11, 10:34 PM
#20

Max en gång i veckan med Regina, mest för att hon ska fortsätta tycka att det är roligt! Hon var inte mycket hoppad innan hon kom till oss (vägrade på 70cm, hoppar enstaka 110cm nu) Tränar oftast för en tränare då, annars kan jag bygga fram någon övning som bara ploppar upp.

Barbacka hoppning uppskattas ;)

Annons:
ponnylycka
10/8/11, 6:37 PM
#21

Max 1 gång i veckan, vill inte att hon ska tycka det är tråkigt! Händer dock att jag tar några skutt i skogen, men det dör ingen häst av, utan tvärt om, dom tycker det är roligare och lite mer "spännande" :)

När jag pratar om hoppträning menar jag inte bomövningar m.m. utan bana/enstaka hinder på minst 40 cm. Bommar övar jag också 1 gång i veckan :)

Kram Christel på http://ponnylycka.blogg.se

Emmma
10/9/11, 10:12 AM
#22

max 1ggr/v hoppar jag med min häst. Vill inte riskera att hon ska tröttna, som de är nu älskar hon att hoppa iaf :)
Varierar mellan bara markarbete, små hinder, bana, studds, enkla högre hinder osv.

WornOut
10/9/11, 10:17 AM
#23

Hopptränar oftast bara ca 1-3 ggr per månad. Dock blir det mycket mer skutt ute i skogen :)

Sedan kan jag ibland köra markarbete (låga hinder och studs) och hoppträna under samma vecka.

Användare
9/23/12, 8:16 AM
#24

Jag hoppar en gång/vecka då jag int hinner till anlägningen fler dagar i veckan! Glad

[SimonJennah]
9/23/12, 2:22 PM
#25

Jag tränade någon gång i veckan med min ponny, men det räckte för att hon skulle tröttna, vissa gör ju det så lätt. Hade jag hållt på med hoppning nu hade jag nog velat ha en terrängbana i skogen, det är guld när det gäller att motivera hästar tror jag :)

Upp till toppen
Annons: