Annons:
Etikettbilder-och-filmer
Läst 2325 ggr
WhoCares-01
2/4/12, 12:09 PM

Nya filmer och bilder del 11

Tyckte det var dags för en ny =)

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

Annons:
WhoCares-01
2/4/12, 12:12 PM
#1

Här är från två veckor sedan. Andra hoppträningen i år och tredje efter Wilmas skadevila i höstas då hon hade en fästingsjukdom som tog mycke på njurarna och levern samt att hon hade ont i ryggen och nacken då hon var sjuk.

Vi hoppar inga höjder än eftersom hon inte är tillräkligt igång men det börjar arta sig nu =) hoppas på ett år fritt från sjuka och skador

http://www.youtube.com/watch?v=9XGmt5eBJtY

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

ebengtssson
2/13/12, 11:39 AM
#2

Liten filmsnutt när första gången vi löshoppade skolans unghäst, Carriere :) e: Cartier- Steinbeck.

Född 2011,

http://www.videofy.me/v/394783

http://www.videofy.me/v/326037

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

ebengtssson
2/13/12, 11:43 AM
#3

Filmsnutt när jag löshoppas Ambra (bruna) hon fick agera lite draghjälp till en början, vilket gick sådär ;)

http://www.videofy.me/v/345627

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

WornOut
2/14/12, 5:58 PM
#4

#3 Ni har aldeles för långt avstånd från hjälphindret till 2:a !!

Det är därför den bruna hästen stannar en gång, den ligger så fel :/

Hoppas det blir rätt till nästa gång så inte den svarta får hoppas in på fel sätt?

WornOut
2/14/12, 5:59 PM
#5

Första hoppträningen efter alla skador :P

WornOut
2/14/12, 6:00 PM
#6

Löshoppning :)

Annons:
WornOut
2/14/12, 6:01 PM
#7

Löshoppning igen

Offbeat
2/16/12, 10:51 PM
#8

Första 110 sen juni förra året, stoppet är mitt fel (dålig galopp och stort läge) och på fyran är jag lite sen påt´men tycker han kunde klivit av…?

WornOut
2/17/12, 4:32 PM
#9

#8 Njae.. hade nog blivit i längsta laget om han gått av på 4an, var nog tur att han valde att hoppa upp sig ist.

Offbeat
2/17/12, 7:30 PM
#10

#haha en häst på 170+ ska en ligt mig INTE ha några problem med att kliva av där. Och han hoppar ju kanppast upp sig, rider varenda bom..

komkoma
2/17/12, 9:13 PM
#11

#8 Med den galoppen du hade i hela svängen till 4an så tycker jag faktiskt att han borde ha hoppat av utan att ha tagit det där extra lilla.

#9 Med tanke på att detta va en 1.10cm klass så är ju oxren knappast så bred att det hade blivit långt.

WhoCares-01
2/17/12, 9:17 PM
#12

#8 men vilken snygg häst du har =) tycker de ser jättefint ut. ser inte ut att hoppa upp sig direkt…. kom ju bara lite nära =)

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

WornOut
2/17/12, 9:36 PM
#13

#10 han fick ju hoppa upp sig som fan! vad har du för ögon att se med? ;) sen att han rev är en helt annan sak. Möjligt att han kunnat hoppa av där, men hellre rivning än att landa på bakre bommen och gå omkull ..
Han går ju ganska nära på nästan alla andra hinder med så.

Annons:
Offbeat
2/17/12, 9:40 PM
#14

#13 vad menar du när du säger hoppa upp sig, är det det samma som att komma i botten men hoppa ändå? Precis som #11 säger är det en 110 klass och hästen är 170 så det hade inte blivit långt. Tycker det läget han inte tar ser normal långt ut, inte ens stort.

Hur menar du med nära på de flesta? De enda hindren man ser avsprångspunkten på är ju fyran och 8A ?

(:

Offbeat
2/17/12, 9:42 PM
#15

#12 Tack för komplimangen han är gjord av äkta guld :) Kommer väldigt nära på 4an skulle önskat att han klev av ett tidigare, då hade han också nått fram till hinder nummer 5 på fem galoppsprång som det skulle vart. Det hade underlättat för flytet banan runt.

WornOut
2/17/12, 9:47 PM
#16

#14 Haha. Trodde alla var med på "hoppa upp sig".. Jag ,menar alltså att han får ta i och hoppa uppåt istället för framåt uppåt som är meningen. Den typ av språng det oftast blir när man ligger nära.

Man behöver inte se någon avsprångspunkt för att se om hästen kommer nära eller inte. Det räcker att se språngkurvan. Hoppar hästen rakt upp-rätt ner har den legat för nära. Eller möjligtvis får noll eftergift.
Men ryttaren är inte felet i detta fallet :)

Offbeat
2/17/12, 10:07 PM
#17

Det har inte så mycket med avsprångspunkt att göra för mig. Utan mer om man kan spänna bågen så pass att hästen tar i uppåt i ett runt luftigt språng eller om den kommer på lite halvchans i dålig form och bjudning så det blir flackt därav.

När jag red kändes det som att jag fick bra distanser fram till hinder som stämde för oss båda förutom på fyran då hehe.. vilken disskussion detta blir! Sen tar jag lite extra innan kombinationen och håller honom ifrån den efetrsom vi haft problem där förr.

WornOut
2/17/12, 10:12 PM
#18

Haha, konstigt att det alltid ska urarta till diskution ;) Hoppas du förstår att jag inte menar något illa bara!? :)

Det där med att "spänna bågen" är det absolut värsta uttrycket jag vet! Stackars hästar…

komkoma
2/17/12, 10:13 PM
#19

#3
Tänk på att mäta avståndet nästa gång ni löshoppar istället för att gissa.

Offbeat
2/17/12, 10:20 PM
#20

#18 vad menar du? det är ju det det går ut på? Att kunna se sin distans samla all kraft hästen har inom ramen och sedan få kraft och tryck i språnget?

Annons:
komkoma
2/17/12, 10:23 PM
#21

fart och fläckt och flacka språng annars (y) Yeeehaa!

WornOut
2/17/12, 10:25 PM
#22

#20.. Att "spänna bågen".. Rida galoppen, dra upp huvudet så att hästen sätter in bakbenen..

I min värld finns det vettigare sätt att lösa samling på.

komkoma
2/17/12, 10:27 PM
#23

Uttrycket "spänna bågen" har nog inte riktigt samma innebörd överallt skulle jag tro.

Offbeat
2/17/12, 10:27 PM
#24

#22 drar du upp huvdet så har du nog förstört både distansen och hästen, jag menar att kunna sitta upp, sitta kvar där, vänta ut språnget, hoppa.

WornOut
2/17/12, 10:30 PM
#25

Okej

Offbeat
2/19/12, 7:43 PM
#26

Nicke sätter nollan i 110 (:

WornOut
2/19/12, 8:27 PM
#27

Första tävlingen sen i somras efter alla skador och problem! :D

Målet med dagen var att inte bli avslängd, så jag är supernöjd!

Annons:
Offbeat
2/19/12, 8:50 PM
#28

#27 skönt att vara igång igen! Ser ju toppen ut om det var ett tag sen sist :)

WhoCares-01
2/19/12, 8:57 PM
#29

#26 igen (!) shit viken häst! jättefin runda =) syns att ni har ett bra samspel =)

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

Offbeat
2/19/12, 9:16 PM
#30

#29 Tack så hemskt mycket för de fina orden! Det värmer kan jag säga. Är så glad att han äntligen är på min sida och vi är överrens banan igenom. Har haft mycket problem och motgångar med denna herre haha. Men nu äntligen känns 120 debuten inte såååååå långt borta :D

WhoCares-01
2/20/12, 8:12 PM
#31

#30 vet hur de känns med motgångar… Min underbara lilla kossa, eller den gula ponnyn som dressyrtränaren säger, (hon är liten storhäst) har ett jäkla humör ibland och vårterminen är ingen vårtermin utan att jag får flyga och hösten är inte höst om vi inte dras med skador… =) men än så länge har det gått bra i år så jag hoppas komma igång och tävla lite nu =)

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

WornOut
2/20/12, 9:52 PM
#32

#28 Tack så mycket! :D Har bara ägt henne sen i somras och tävlat på henne 2 ggr i hoppning innan. Nu har hon vilat mer eller mindre i flera månaders tid  pga massa skador, så, ja det var verkligen ett tag sen sist! :) Hoppas det håller i sig nu bara :)

Upp till toppen
Annons: