Annons:
Etikettutrustning
Läst 2266 ggr
Ebba_Hamster
2012-02-10 17:32

Vad tycker ni om färgad hästutrustning?! :)

Hej! 
Själv älskar jag när man machat allt till sin häst i samma färg. Det ser så mycket snyggare och roligare ut ifall man har allt i samma färg. (Tycker Jag) Men vad tycker ni? Gillar ni machat eller inte?

Någon som föresten vet någon hemsida där det säljs färgade saker tex träns? Förutom Ponnyprakt. :)

MvH Ebba

Annons:
WhoCares-01
2012-02-10 22:52
#1

ska jag vara helt ärlig så tycker jag att t.ex färgat läder och gummiträns är skeeeetfult xP på galopptävlingar visst. men på hopptävlingar hör det enligt mig inte hemma. varken på häst eller ponny. jag har sträckt mig så långt som att jag köpte ett träns från hööks med blåfodrat pannband och nosgrimma till min gamla ponny som reds av två småtjejer. tävlades inte utan bara hobbyreds. Så hemma visst men på tävling. nej =)

däremot är det grymt snyggt att matcha t.ex schabrak, benskydd, huva och ryttarens kavaj. i fortsättning har jag t.ex som mål att ha bara grå tävlingsutrustning =)

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

Ebba_Hamster
2012-02-11 21:13
#2

Haha Okej :)

WhoCares-01
2012-02-11 23:05
#3

men alla tycker vi ju olika =) tänk vad tråkigt det hade varit om alla tyckte lika… älskar när någon enstaka person vågar vara annorlunda. jag tycker det är sketfult men lite roligt är de ju ^^ haha

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

Ebba_Hamster
2012-02-12 11:23
#4

Haha Ja :)  Alla är olika =)

JessieS
2012-02-15 18:24
#5

Jag tycker att det är fint när benskydd, schabrak och luva matchar. Det kan vara fint om ryttaren har en kavaj eller tröja som matchar utrustningen också men sadeln och tränset ska vara svart eller brunt. :)

Cola&Bacardi
2012-02-16 11:03
#6

Håller med #5, Sålänge det är på den "nivån" så är det fint! :)

Mvh Linnea 

Annons:
em.nord
2012-02-21 22:13
#7

På en del hästar är det snyggt. Beror ju på vad man har för färg.

På mitt fullblod har jag kört med militärgrönt på allt vid träning och vitt på tävling.

Nu har jag en skäck och tänkte ta rött eller knallblå men insåg att svart var snyggast på honom =)

Men annars är jag en tråkmåns oftast. DETTA GÄLLER DOCK INTE PÅ TRÄNING =D Bara tävling =)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

deepestwish
2012-02-23 14:10
#8

Åtminstone sadel och träns ska ha samma nyans. Det är skitfult med tex ett svart träns och en brun sadel.

Jag brukar försöka matcha skydd/lindor med täcke/schabrak och tröja eller jacka eftersom det ser snyggast ut.

Ebba_Hamster
2012-02-23 15:51
#9

#8 Ja det är snyggt att matcha! :)

Upp till toppen
Annons: