Annons:
Etikettannonser
Läst 1424 ggr
Elshira
2/12/12, 10:47 PM

[S] Kandar + träns + mm

Här är de tränsen och kandar jag tänkt göra mig av med. Önskas fler eller mer detaljerade bilder på något särskillt så fixar jag det givetvis :)

Sakerna kan både skickas eller hämtas i Alunda, 4 mil nord-ost om Uppsala.

Kandar inkl. tyglar, storlek full. Väldigt fint skick med riktigt kvalitetsläder (stabilt utan att bli sprött/hårt). Köpt i england. Pannband och nosgrimma är lite rundade och med klassiska dekorsömmar. Endast använt på tävling och är i mycket fint (ny) skick, inga tecken alls på förslitning. Små obetydliga färgskiftningar kan ses på pannbandet om man tittar noga, dessa har uppkommit under förvaring. :)

Prisidé: 1000 kr

Tyglarna (en smal och en lite grövre tygel för stång och bridong):

Kandar, storlek cob, utan tyglar.

Är använt lite mer, dock enbart på tävling. Lätt upphöjt pannband och nosgrimma, vita sömmar. Det har blivit lite mjukare på sidostyckena, men i övrigt är pannband och nosgrimma jättefina.

Prisidé: 250

Träns (enkelst/achen), storlek ponny inklusive tyglar.

Helt nytt träns, endast provat. Spännen i äkta mässing (inte enbart överdrag som försvinner efte ett tag…). Tränset har upphöjt pannband och nosgrimma som båda även är fodrade med riktigt mjukt läder! Mjukt och fint läder som itne känns plastigt. Snokremmen samt hållaren till den (flärpen) är löstagbara och tränset går alltås att användas både som engelsk- och achennosgimma.

Tyglarna (vävribb och läder) hör egentligen inte till tränset (något annorlunda spännen, men även de i äkta mässing). De är lite använda (på utatällning), men helt felfria.

Prisidé: 300

Tyglar storlek full, flätade.

Mörkbrunna, samma färg som nedanstående martingal. Använda vid utställning någon enstaka gång men är i absolut nyskick.

Prisidé: 150 kr

Martingal, storlek full.

Använd någon enstaka gång vid tävling, nyskick.

Prisidé: 100 kr

Pannband, ponny~ 35 cm

Svart med mässingsfärgade nitar. Använt någon enstaka gång på utställbing, nyskick.

Prisidé: 40 kr

Pannband med mässingsfärgad "kedja" och strass, ponny~ 39 cm.

Helt ny.

Prisidé: 100 kr

Tvådelat bett, ihåligt (lätt). 11.5 cm

Använt och med lite märken på bettdelen, men inget som kan skava.

Prisidé: 20 kr

Hakuna matata!

Annons:
Elshira
2/13/12, 12:29 PM
#1

Jag har laggt upp bilderna på nytt här efter som det är problem för vissa att se bilderna!:

Sadlarna: http://ridsport.ifokus.se/discussions/4f3800a5d4ebea1ca80064da-s-tva-sadlar-165

Tränsen: http://ridsport.ifokus.se/discussions/4f38331ad3b4fd325b002029-s-kandar-trans-mm

Upptäckte även att jag mätt lite fel, sadlarna ska vara 16" och inte 16.5"

Hakuna matata!

Upp till toppen
Annons: