Annons:
Etiketthopptävling
Läst 2690 ggr
nykanin
2012-02-27 17:16

Klubbtävling

Jag ska vara med på min första klubbhopptävling

och då skulle jag vilja ha lite tips.

då man går banan och så

och måste man ha en nummerlapp?

Mvh Linnéa

Annons:
Neiah
2012-02-28 11:27
#1

Gå banan tills du känner dej säker, tänk hur du skulle rida i varje sväng o.s.v. Gå gärna med en vuxen som kan ge dej något bra råd! Jag brukar även tänka igenom banan & rita i luften när jag gör iordning hästen eller rider, bara för att vara säker ^^

Du behöve ingen nummerlapp.

bicolor
2012-02-28 20:07
#2

Precis som #1 skriver så behöver du ingen nummerlapp :)

Man får gå banan innan tävlingen startar och eftersom det är en klubb tävling så kommer det finnas någon ridfröken på plats som du kan fråga om hjälp :)

Vad roligt att du ska börga tävla Lycka till och skriv gärna hur det gick sen :)

nykanin
2012-03-01 06:36
#3

Okej de är just de med banan hoppas jag hinner se några innan :)

såklart så skriver jag hur det gick ;) det är den 10 mars

Mvh Linnéa

WornOut
2012-03-06 12:24
#4

Du hinner säkert se några starter innan det är din tur, om du inte startar bland de första?

Tips för att lära in banan (tycker jag iaf ;)) är att någon förhör dig medans du blundar.. Säg färgerna på hindren och hur dom ser ut och vart dom står :)

Cola&Bacardi
2012-03-14 13:38
#5

Hur gick det? :)

Mvh Linnea 

nykanin
2012-03-22 09:03
#6

ojj hade helt glömt bort att berätta hehe men nu kommer de :)

det började med att gå banan som bara var 6 hinder ute och banan var på 7 så de gick jätte bra att gå banan och jag kommer fortfarande ihåg den :)

det var 10 st innan min tur så jag började gör iordning på en gång och skritta fram ute och då kändes han ganska seg men fick fram han lite mer på framridningen och så började jag hoppa några men då ville han inte riktigt över jag fick ingen frambjudning.

jag bev mer och mer nervös tills jag skulle gå ut på banan då var jag så nervös så jag visste inte vart jag skulle ta vägen.

och då kom jag över första hindret på långsidan och de gick hur bra som helst men sedan var de en sväng på kortsidan och andra hindret på långsidan men redan ca 6 galoppsprång innnan så började han vägra men försökte få fram han men han stack iväg  långt innan hindret och jag flög av.

men är ändå ganska nöjd att jag vågade ens ställa upp.

självklart kommer jag ta en andra chans :)

Mvh Linnéa

Annons:
Gizzmo,Cinderella,Tingeling
#7

Jag har en fråga här ! När ni menar nummerlapp , menar ni då en sån nummerlapp man sätter på tränset,stigbyglen o.s.v? Alltså hästensnummer? Tacksam för snabbt svar!

nykanin
2013-06-03 21:00
#8

Japp de va de som menades :) Men de behövdes ju inte…

Mvh Linnéa

Upp till toppen
Annons: