Annons:
Etikettbilder-och-filmer
Läst 2379 ggr
Missunde
2012-05-06 08:23

Hoppfilm

Här är en film på min häst Cornelia när vi hoppar en liten bana i paddocken. Hon hade endast hoppat låga hinder innan jag köpte henne och sen så har hon varit skadad under en längre tid så detta var "den första riktiga hoppträningen".

Roligt att få lite kommentarer om vad som behöver förbättras, jag vet att mycket behöver förbättras bla behöver hon slappna av mer och inte hoppa så långt över hindrena.

Annons:
[LejonTjejen]
2012-05-06 15:40
#1

JätteBra Ju ! Jag är inte bra med hoppning men du kanske inte borde låta henne springa så mkt för då rusar hon och hoppar brett och lågt .. ^^ Men annars , skitbra <3

Missunde
2012-05-06 18:05
#2

Det är det som är det stora problemet just nu.. Hon blir väldigt stark samt att hon inte är så speciellt stark i kroppen. Innan jag köpte henne så hade hon endast hoppat låga hinder så hon har alltid fått springa. Men vi tränar på det genom bla serier och mycket övergångar :)

Tack så himla mycket

[LejonTjejen]
2012-05-09 18:25
#3

Ok . Men endå, bra ^^

kaka1234567
2012-05-10 16:53
#4

Hon byter galopp med bakbenen och blir otroligt lång när hon hoppar av och skulle behöva kortas . Du behöver ge mer eftergift över själva hindret så att hästen ska kunna hoppa upp sig lite . Som du säger går de lite fort . Men ha lite lägre hinder och ta det lugnt öva på att hon ska lyssna på dig inna. Ni hoppa högre fin hästen blir gärna lång måste få stärka galoppen lite och kortas . Det märks att hon inte riktigt är stark i kroppen så inna du hoppar henne enligt mig borde du klättra ute i skogen och rida dressyr för en god hoppryttare och häst har alltid en god dressyr grund . Med dressyr kommer hon att lära sig att bli känslig för dina hjälper och lydigare kommer stärka sig . Och i dressyr får Man lära sig att korta ch länga hästen dressyr är grunden till All ridning. Så dreSsyr träna och klättra i skog innan du hoppar något högre för hästen skull och din skull med :) vad är hon för ras ? Travare ?

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

[TrädalsHedvig]
2012-05-12 06:45
#5

Det går ju som sagt lite fort men det gör det ju oftast i början. Se det possitivt, hon är ju gladSkrattande

Du håller henne finte mellan hindrena men så fort du svänger mot hindret låter du henne nästan springa. Träna på att håla henne ända fram tills hon tar språnget.

Jag tycker att du ska korta stiglädrena så att du kommer upp mer från sadeln i sprången. Du blir det att du står upp när hästen är på väg upp, men sen sätter all din tyngd i sadeln i landningen. Försök att få vikten i stigbyglarna i landningen också. Sen blir det också många gåner att du drar dig upp i lättsits med tygeln över hindrena.

Zahara
2012-05-15 11:55
#6

åga studdshinder så hon MÅSTE ta det lugnt är ett litet tipps med :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Annons:
Frosstis
2012-06-06 22:18
#7

jag är inte expert eller så, men med rätt träning tror jag du kan komma långt med henne! Glad

[LejonTjejen]
2012-06-07 14:57
#8

Ett tips, få henne att slappna av och låt henne inte stressa :)

sskaniner
2012-06-08 07:54
#9

du kommer i för hög fart så träna mycket mer dressyr först och håll i henne lite mer, träna på småhinder och gör en halvhalt precis innan hindret o sätt dig ner så hon kommer upp mer med framdelen

öva på din sits över hindrena, öva på tex att du kommer mot hindret och hon blir för stark eller för springid så lägg en volt och kom igen, är hon fortfarande lika springid så lägg volter tills hon är lugn

fin häst och den ser ut att ha viljan att hoppa:)

//Sandra Johansson

uppfödare av kel och hoppkaniner i olika färger:)

bustjejen
2012-06-11 09:50
#10

Fin och hoppglad häst :-).

Det ser dock lite okontrollerat ut, och hon kastar sig över hindrena.

Jag skulle träna mer markarbete, bommar och småhinder. Sen är det bra att fokusera på ridningen mellan hindrena, och försöka att hålla kvar hästen på marken ett steg till innan hindret, så det inte bli så långt hopp.

En markbom kan hjälpa oerfarna hästar att hitta avståndet bättre.

En jättefin häst förövrigt och jag tror ni kommer bli ett bra ekipage framöver, med lite träning :-)

Upp till toppen
Annons: