Annons:
Etikettallmänt-om-hoppning
Läst 1442 ggr
_woho_
2012-05-11 15:48

Vad ska jag göra?

Hej alla på iFokus.

Jag och min foder häst har stött på ett problem, hon sparkar innan varje hinder, även om vi hoppat några gånger innan under samma ridpass. Hon står nästan helt stilla och bara sparkar.

Jag har nu testat det mesta, jag har testat en ny sadel, att strunta i det, trycka på henne mer, petat till henne lite lätt med spöt, gå på volterna innan vi hoppar och det är inte som hon ha ont för det hade även märkts i dressyren.

Vad tror ni? Varför håller hon på så?

Annons:
CorneliaAndersson
2012-05-24 10:14
#1

Puttar upp tråden lite åt Anna :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Emshify
2012-05-29 21:07
#2

På vilket sätt sparkar hon? Tvärstannar hon och börjar sparka eller kickar hon och galopperar mot hindret samtidigt? Om du är säker på att hon är frisk och fräsch så tycker jag att du borde ta kontakt med en tränare, om du inte redan gjort det. En duktig tränare kan hjälpa dig med hur du ska gå tillväga.

För mig låter det i alla fall som trots. Om du inte varit fodervärd på henne så länge kanske hon försöker testa dig. Men innan du tar itu med det bör du som sagt vara säker på att det är trots och ha klart för dig hur du ska göra. :)

CorneliaAndersson
2012-06-18 22:42
#3

Kan svara i Annas ställe ;)

Asså en bit framför hindret så stannar hon och sparkar och sen sätter hon FULL FRÄS och hoppar hindret. Ibland innan hinderna så backar hon och sparkar och skulle seriöst (som anna brukar säga) kunna hoppa baklänges. Ser RIKTIGT otäckt ut ;/

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Upp till toppen
Annons: