Annons:
Etiketthopphästens-träning
Läst 1937 ggr
Beatrice_Love_Kaniner
6/7/12, 9:48 PM

Kan jag få lite hjälp?

… Kan jag få lite tips? Jag har en hoopglad C ponny som gärna brallar på lite, inte het utan bara sticker i vissa svengar och han suger tag i hindret, helt okontrolertbart. Kan man få lite tips på övningar och ev. hjälptyglar?

MVH

/Bea

/Hälsningar Bea och kaninerna

 

Uppfödning av rex hermelin

Annons:
sskaniner
6/8/12, 11:32 AM
#1

sätt upp ett hinder och styr mot det, drar han iväg så lägg en volt och styr igen mot hindret, drar han fortfarande så lägg volter tills han lyssnar på dig och när han väl lyssnar på dig så hoppar du och direkt när ni landar så lägg volt(om han även drar efter hindren)

drar han i svängar så e det samma sak, lägg volter

sen kan man även testa att komma i skritt mot hindret och bara litelite framför så fattar du trav/gallopp o hoppar och så fort ni landar så saktar du av till skritt igen

kan vara jobbiga övningar i början, göra massor volter och avsaktningar men det fungerar:) lycka till

//Sandra Johansson

uppfödare av kel och hoppkaniner i olika färger:)

Beatrice_Love_Kaniner
6/8/12, 9:17 PM
#2

#1 tack, jag försöker men han suger tag i hindret men det var en gång jag lyckades göra tre volter innan hindret men sedan när jag kom igen på hindret kom det som en chok för honom och han vägrade och allt började om på 0 igen…

/Hälsningar Bea och kaninerna

 

Uppfödning av rex hermelin

sskaniner
6/8/12, 9:45 PM
#3

Hm svårt när man aldrig sett hur han gör, du har inggen som kan filma så man ser lite bättre vad han gör?

//Sandra Johansson

uppfödare av kel och hoppkaniner i olika färger:)

bustjejen
6/11/12, 11:17 AM
#4

Jag tror på mycket markarbete, mycket tempoväxlingar och annat. Både isamband med hoppning, och i dressyr. Mycket halvhalter.

Det hjälper till att få hästen lyhörd och lösgjord.

Med det vore lättare att hjälpa om man fick se en film på hur det ser ut när ni hoppar :-)

Beatrice_Love_Kaniner
6/11/12, 1:05 PM
#5

Film blir svårt… Men han är mycket fin i dressyren! Lite stressad kan han bli när jag tar i honom så föreslår ni något bett? Han lysnar inte på ett vanligt tre delat.

/Hälsningar Bea och kaninerna

 

Uppfödning av rex hermelin

Upp till toppen
Annons: