Annons:
Etiketthopphästar
Läst 2830 ggr
lillaLuLu
2012-07-22 22:06

Vad tycker ni?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min ponny känns jätte fin att hoppa, men vad tycker ni? :)

Vad tycker ni om min ponnys hoppteknik?

Lägsta höjd på filmen: 70 - 80cm

Högsta höjd på filmen: 1'20m

Min ponny är i Mkh: 1'41m

Hon har hoppat som högst: 1'50m (Med ryttare)

Jag har hoppat som högst med henne: 1'40m

Annons:
Användare
2012-09-03 19:29
#1

Ponnyns tekink är jätte fin. Fin ponny i övrigt också!

Tycker dock att du ska tänka på att inte sätta dig för tidigt och att ge lite mer eftergift på tygeln. Sen kan man ju fråga sig varför du vrider ut knäna över hindrena? ;) Korta upp stiglädrena lite så att du verkliden kommer upp.

Träna mycket dressyr då din sits mellan hindrena inte ser helt hundra ut.

Bara tips! Annars fint över hindrena Flört

Emshify
2012-09-04 15:49
#2

Tyvärr ser det ut som om du inte riktigt ger henne handen i språnget, vilket gör att hon får mycket i munnen. Det gör att hon inte kan sträcka fram halsen och använda ryggen över hindret, och då blir hennes teknik sämre. Förövrigt verkar hon vara rädd om sig. Trevlig häst. :)

kaka1234567
2012-09-09 16:30
#3

Du har en otroligt fin och snäll ponny som är så snäll mot dig . Håller med . Gr mer eftergift hon har talang och skulle kunna hoppa EMU bättre om du gav henne mer eftergift och låta henne sträka ut . Du rider för mycket med handen hon blir otrolig stumm men det lyckas hon med endå att korrigera . Red mer med sitsen mer dressyr träning för i hoppning rider man i te bara med hand . Annars en otrolig och snäll ponny .

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

lillaLuLu
2012-10-22 16:14
#4

Tack för alla tips! Har ridit otroligt mycket dressyr och markarbete på henne och hon har även suttit fast i bogen så nu har vi "ryckt" lös henne. En helt annan ponny och min ridning är helt anorlunda nu! Jag sitter inte och rycker henne i munnen innan hindren och gasar som en idiot, jag litar mer på henne nu och behöver inte vara osäker. Visst kan jag ju inte bara sluta rida mitt i banan, men det är en helt annan ridning nu :)

Upp till toppen
Annons: