Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1119 ggr
emmajensennn
11/14/12, 9:52 AM

Snälla hjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Jo det är såhär att jag har ett Kallblodstravar-sto som inte redigt passar mig då hon är suuuuper pigg och kastar av mig så illa att det slutar med att jag svimmar och får hjärnskakning.

Jag ska leta efter ny häst efter sommaren och undrar då vad NI tkr vilken storlek på hästen som skulle passa mig.

Den jag har nu är 154cm, men vill ha lite större häst!

Jag ska för örigt sattsa på hoppning med den nya då jag tkr att det passar mig och jag gillar det.

Jag är nästan 170cm lång, ganska långa ben (dom är runt 90-95cm långa) och väger ca 50kg (alltså inte så mkt)
Jag är snart 15 år (om en månad) och har ridit många år och är (inte för att skryta) duktig i ridningen.

Tacksam för svar!

P.s på bilden hoppar jag en ridskolehäst på Pay & Jump
Foto: Theresia Sandahl

You can't make a rainbow without a little rain

Annons:
Linnea
11/14/12, 10:49 AM
#1

Det beror helt på hur hästen är byggd. Du kan se stor ut på en häst och liten på en annan fast dom är lika stora. Sen tycker jag att personligheten spelar större roll. Jag tycker inte att du ska fastna på nån speciell ras eller typ av häst utan leta bland alla sorters hästar, du kan ju hitta den perfekta hästen där du minst anar det!

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

emmajensennn
11/14/12, 10:56 AM
#2

#1 Tack för ditt svar!
Har tittat runt några dagar nu och har faktiskt fastnat lite för Varmblod. Jag vill ju inte har så kraftigt byggd häst som tex den jag har nu, utan helst i kroppsform som liknar halvblod/varmblod/fullblod.

Vems personlighet menardu? Hästens eller min? :P

You can't make a rainbow without a little rain

Linnea
11/14/12, 11:18 AM
#3

Hästens personlighet tänkte jag på, det måste liksom stämma, personkemi helt enkelt.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

emmajensennn
11/14/12, 11:20 AM
#4

#3  Då förstår jag :)
Min mamma (ja hon, inte jag) har gjort så förr att hon tittar på hästar, sen bara köper hon dom utan att jag får provrida innan…
provridning är en av de viktigaste sakerna

You can't make a rainbow without a little rain

Upp till toppen
Annons: