Annons:
Etiketthopphästar
Läst 2047 ggr
iMAKiTTYCAT
2/10/14, 11:37 AM

Vad är min ponny för ras/raser?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag köpte min lilla D-ponny på 143 cm för 3 år sedan. All stam är "borttappad" sedan tidigare men hon är registrerad som svensk ridponny. Jag tror att hon har mycket olika raser. Hon har en storhästs kropp vilket gör att hon känns stor att rida. Min storhäst på 165 cm har exakt lika stort huvud som henne, men benen är korta. 

Min tränare säger att hon är en typisk engelsk sportponny i exteriören.

I tidigare dagar hoppade hon 120 cm med lätthet och hade helt klart kunnat hoppa mycket högre än så. Hon har dock inte tävlat speciellt mycket. Jag tror att hon har fullblod i sig eftersom hon är så pass spänstig och dessutom lyfter ofta på svansen vilket kännetecknar fullblod. Sedan är hon vääldigt envis också, ibland brukar jag skoja om att hon är ett russ.

Om någon känner till henne vore det ännu bättre. Hon heter Crazy Lady född -97. Hon bodde på ett hoppstall under en längre tid, sedan såldes hon till Vingåker till "Jäsperi" och därefter kom hon till oss. Det vore kul att veta vem hennes föräldrar är och vad dom har gjort.

Någon som kanske kan se vad hon har för raser i sig? Fler bilder kan läggas in här.

Annons:
iMAKiTTYCAT
2/10/14, 11:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är hon in action😍

iMAKiTTYCAT
2/10/14, 11:42 AM
Upp till toppen
Annons: