Annons:
Etiketthopptävling
Läst 1849 ggr
GordonSetter
4/17/14, 11:59 PM

Undrar vad detta betyder!

Hej! Jag undrar vad "Två faser 382.4.6 (A+A:0) med totalfel" och "Två faser 382.4.3 (A:0+A:0)" betyder!

Jätte tacksam för svar! 🙂

Annons:
HoppanLoppan
5/10/14, 11:10 PM
#1

Woah jag är typ hemskt dålig på att förklara men jag ska försöka iaf. Det första du nämner är att man hoppar en bana där det är två faser grundomgång+ omhoppning (i omhoppningen går det enkelt sagt ut på att man skall helst rida felfritt och på så snabbast tid för att få placering, eller asså den snabbaste tiden vinner lixom). Du får fortsätta till omhoppningen trots att du rivit eller vägrat i grundomgången. Du får INTE fortsätta om du ramlat av eller vägrat 3 gånger (lokal) eller 2 gånger (regional) alltså om du blir utesluten… Jag har bara varit på en sån här tävling och då fanns det bara 11 hinder varav 1-6 var grundomgång och 6-11 var omhoppning. Vet inte om andra ser ungefär likadana ut men… Det sista du nämner är den bedömningen som man ser mest på tävlingarna! Där är det oxå två faser. Skillnaden är bara att även om du bara rivit eller vägrat 1 gång får du INTE fortsätta till omhoppningen. Jag har varit på många såna här tävlingar och då brukar det vara 13 språng varav 1-8 är grundomgången och 8-13 är omhoppningen. :) hoppas detta hjälpte dig!!

GordonSetter
5/10/14, 11:12 PM
#2

Tack! :D

iMAKiTTYCAT
5/29/14, 11:22 AM
#3

Jättebra förklarat #1, jag har alltid undrat vad det betyder också 😃

Upp till toppen
Annons: