Annons:
Etiketthopptävling
Läst 5484 ggr
PaminaClara
6/17/14, 9:37 AM

Starttider?

Mamma säger att på hopptävlingar har man inga starttider, är det så? För jag har för mig att dom har det.

Brukar det finnas startlistor på plats eller i TDB?

I den clear rounden jag ska vara med på står det inte starttider i TDB, men hur lång tid brukar en ritt ta?

Svara gärna på alla frågorna😍

Annons:
WornOut
6/22/14, 9:52 PM
#1

Är inte starttider på en clear round. På större tävlingar brukar tiderna för varje klass start vara utsatta. Räkna med att varje start tar ca 2min och en höjning 5-10.

Linnea
6/23/14, 10:57 AM
#2

I hoppning har man normalt sett inte fasta starttider men som #1 skriver, varje klass har sin starttid men den kan ju ändras om något händer.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

kajsaaahh
7/3/14, 4:06 PM
#3

Som dem över säger inga direkta starttider i hoppningen då det är lite svårare att räkna ut men det tar oftast räknat….

3min på ponny (inräknat med banbyggnad) 

2min på häst (inräknat med banbyggnad)

så är det första klassen du går skulle jag säga 1-2min per ekipage :)

Tillexempeltom du rider ponny andra klassen kanske kat.C år tar du antalet startande innan dig/din klass och gångar med 3 dividerat på 60 så har du antalet timmar och minuter :O

Linnea
7/3/14, 4:09 PM
#4

När jag har varit på pay'n jump så har 13 starter tagit ca 30 min vilket ju blir lite mer än 2 min per start.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Spiritinthesky
7/8/14, 5:23 PM
#5

#4 på Pay and jump är det aldrig samma flyt som på tävling. Ofta tas två ekipage in åt gången vid tävling så det ska rulla på lite bättre. När jag anordnar pay and jump är det lugnt och långsamt, ryttarna kan få lite extra tid att gå runt och visa hästen hinder och omgivning. Ca 2-3 min/start på tävling är rimligt att räkna

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Linnea
7/9/14, 1:47 PM
#6

#5 På våra p&j är det väldigt bra flyt. Det är bara de lägsta höjderna (30-50 cm) som är långsamma. Vi har flera gånger haft ca 100 starter vilket har tagit 3-4 timmar. Vi har tre ekipage inne samtidigt (stor bana).

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Annons:
Upp till toppen
Annons: