Annons:
Etiketthopptävling
Läst 5524 ggr
Lill-väduren
2014-09-15 21:12

Färger i man och svans

Hej!

Jag är en tjej som söker svar på denna fråga: Jag ska tävla på lördag, och tänkte ha rosetter i man och svans på ponnyn. men det finns ju regler till exempel att röd snodd i svansen betyder att hästen sparkas men finns det något mer liknande?   Att någon annan färg betyder något?

tacksam för svar :) Lillväduren

Annons:
JustMySelf
2014-09-17 18:31
#1

Jag tror inte man får ha rosetter alls på tävlingar. Den vanliga röda rosetten har man inte heller under själva tävlingen utan bara på platsen och under framridningen.

Linnea
2014-09-18 17:50
#2

I dressyr får man inte men i hoppning vet jag inte om man får ha rosetter. Den röda i svansen sitter kvar sålänge man sitter på hästen, onödigt att ta av när man går in och sen ta på igen när man går ut från tävlingsbanan. Plus att på många tävlingar så är där flera ekipage samtidigt på banan.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

miwi96
2014-09-22 20:11
#3

Har för mig att Blå rosett betyder Unghäst = lika med att man kanske inte har lika bra koll på hästen, att den är grön och helt enkelt att plötsliga saker kan hända :)

Fotograf av både Ridsport
Http://wickiwallgren.n.nu

Wallix´s Hamstrar

MsSofieG
2014-09-28 21:11
#4

Röd = Hästen är sparkbenägen

Grön = Grön häst (unghäst)

Blå = Hingst 

Vit = Hästen är till salu (Den vita vet jag inte om de är en sak vi har här i UK bara eller om den finns i sverige med)

Så där har du färger och förklaringar :)

Tusen
2014-10-17 20:33
#5

Fast trots dessa färgers "betydelse" så får man ha vilka färger som helst. Rosettfärgen är ingen direkt någon regel.

Upp till toppen
Annons: