Annons:
Etikettallmänt-om-hoppning
Läst 980 ggr
liptongillisskytt
1/31/16, 6:50 PM

Träningsmöjligheter? - för folk utan egen häst

Som rubriken säger, Vad finns det för träningsmöjligheter för folk utan egen häst, som vill mer en vissa enstaka veckor på ridskola? Då jag brinner för hoppning och är det jag vill satsa på känner jag att jag mst/vill/ha möjligheten att få träna det på ett effektivt sätt. Då hoppning (på min nya klubb iaf) verkar tränas väldigt sällan (på min andra var tredje eller fjärde gång) och på ridskola är det ofta mycket att tänka på för ridläraren när man ska träna 7-10 stycken olika personer "samtidigt" vilket resulterar att man nt får den "responsen/feedbacken" som man vill ha/behöver/får privat och får nt hoppa så mycket på sin egen nivå utan en som passar alla, vilket oftast har blivit för enkelt för mig. Undrar nu var det finns för träningsmöjligheter när man nt har egen häst, vilket jag vet att många andra också undrar :) Tacksam för svar

Cornelia

Annons:
vallhund
1/31/16, 6:56 PM
#1

Försök hitta en medryttarhäst som du får använda att träna o hopa/rida för tränare på.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

taylor__lambert
1/31/16, 6:59 PM
#2

Jag var medryttare på en före detta travhäst. Betalade 300:-/månad och fick rida varje dag (då fick jag också göra lite stalluppgifter) och fick även bra tips och råd från ägaren om vad jag ska tänka på när jag rider vilket var väldigt lärorikt.

Så det är ju ett sätt. Alla tar inte betalt utan en del kan man få rida gratis hos. Jag hittade min på blocket.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

vallhund
1/31/16, 7:04 PM
#3

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Zadeira
1/31/16, 7:07 PM
#4

Ibland finns det särskilda Hoppgrupper på ridskolor där man hoppar i princip varje vecka.

liptongillisskytt
1/31/16, 7:08 PM
#5

#1 Jo men precis, dock tycker jag att det är riktigt svårt att hitta någon som passar. För sedan när man hittar någon som verkar bra är det någon åldersgräns, maxvikt eller maxlängd som kommer ivägen ;) #2 Låter ju bra det! Bra pris oxå! #3 Ska kolla in där

Cornelia

liptongillisskytt
1/31/16, 7:15 PM
#6

#4 jo det vet jag (vet dock nt hur det är på nya klubben) men det ända som tar emot där är att det stallet nästan är tillräckligt dyrt tycker jag. Men ska kika lite på det då jag också fått rekommendation om det när jag ridit privat :)

Cornelia

Annons:
Upp till toppen
Annons: