Annons:
Etikettutrustning
Läst 7846 ggr
marinelady
2010-12-10 15:34

Varning för Hööks stigläder Clardige House

Igår hade jag en olycka som till stor del berodde på detta stigläder. En unghäst som jag rider drog igång en aktiv bockningsserie och jag satt kvar utan problem tills stiglädret på vänster sida gick av, rakt av. Det är använt max 4 ggr.. Resultatet blev att jag åkte av på höger sida, hästen tvärvänder och slår mig i magen med en hov, höjd med bäcknet ungefär. Så efter en natt spenderad på sjukhus och akut så säger jag bara det, köp inte dom här stiglädren.. Jag har en blödning i bukväggen och inget allvarligare, hade det tagit högre upp hade de blivit mycket värre. Usch är så jäkla arg, hittils har det gått utmärkt med mannen och igår fick man en chans att ta tag i hans bockningsproblem och då håller inte uttrustningen! Så alla här får en varning för dom stiglädren, när jag fångat in lilleman så såg stiglädret ut som att någon skurit av det med en kniv..det gick rakt av.

Annons:
Zahara
2010-12-10 21:02
#1

vilket av deras stigläder?

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Punkity
2010-12-10 21:41
#2

Verkligen tråkigt att det gick illa för dig! Men undra om inte det var ett måndagsexemplar du fått? Jag har haft CH stigläder i nästan tio år och de har hållt hur bra som helst hittills.

Tusen
2010-12-10 22:47
#3

Undrar om du inte bara haft otur. Vi har också haft dessa stigläder i flera år utan problem.

Om det såg avskuret ut, kan det tänkas att de legat och skavt mot något eller att någon faktiskt (av misstag) skurit i dem?

marinelady
2010-12-11 12:00
#4

Nej du det är ingen som varken skurit ev dom eller att dom legat och skavt mot något, sadeln har hängt inomhus i ägarens kontor så ingen kommer åt den, vi putsade dom innan vi satt upp på hästen och inget fel kunde hittas.  Struntar fullständigt om jag bara haft otur, det är dom som är ansvarig för sin produkt och dom höll beviserligen inte.. skitsaker.

#1 det var dom här

joooossan
2010-12-11 14:09
#5

Men usch då! Ta kontakt med Hööks så de kan göra en ny utvärdering av sin produkt!

Josefinejumpforjoy.blogg.se

WhoCares-01
2010-12-11 20:46
#6

usch vad obehagligt =( vet flera som har sådana och de har hålt jättebra… det kan ju vara så att du fått ett "måndagsexemplar" men du har helt rätt i att Hööks är ansvariga för att deras produkter är bra eller inte! det här borde du få rejäl ersättning för!

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

Annons:
elli-kleo
2010-12-11 21:37
#7

Kan ha varit deffekt på dom vid köp?

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

marinelady
2010-12-12 15:11
#8

Oavsett vad det är som gjort att helt nya stigläder går sönder så får hööks stå till tals för det hela.. usch vissa saker får det inte finnas produktionsfel på, speciellt när dom är så viktiga för det man utför..

elli-kleo
2010-12-12 20:30
#9

Ja men självklart. Men det kan ändå ha varit så

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Krussidulll
2018-01-29 14:31
#10

såhär 7 år senare så gick mitt vänstra stigläder av över ett hinder, jäkligt obehagligt även om man satt kvar! Det är deras oförstärkta läder, alltså helt i lädermaterial.

Travis D
2018-05-13 09:51
#11

usch vilken otur :(
Var ute i skogen och hoppade när stiglädret gick av innan ett hinder och hästen bara stod och stirrade som tur ingen skada då men krya :(

Upp till toppen
Annons: