Annons:
Etikettlöshoppning
Läst 4129 ggr
genorclover
10/13/10, 7:11 PM

löshoppning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur högt tycker ni att man kan löshoppa ett 2½ årigt halvblodssto? Är löshoppad ca 4 ggr, vilken höjd kan man hoppa på ? vill gärna se lite vad hon går för eftersom att det är hoppning hon är till för ;)

slänger upp en bild på henne också :)

Annons:
LinaN
10/14/10, 10:48 AM
#1

Jag hade inte velat överhoppa henne även om hon är tänkt för hoppning framigenom. De växer en hel del fortfarande och så litet som en halv cm kan göra skillnad om hästen klarar av och tycker det är roligt att hoppa.

Jag hade hållt mig till 100-110cm högt. inte nödvändigtvis högre. Har hon kapacitet för mer kommer hon klara 110 utan problem och viktigare än höjd är ju att hon bibehåller tekniken oavsett om det är 50 cm eller 110cm.

Det vart först i våras som jag hoppade min 5 åring på 110-120cm

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Zahara
10/17/10, 11:56 AM
#2

min nu treåring började jag löshoppa som 2 år då på max 70 cm i år är jag uppe i 100cm jag kör som lina säger övar teknink får henne att tycka det är roligt och göra lite kombinationer, på 100cm hoppar hon ju en halv meter till trotts att hon inte behöver :) så kapacitet vet jag att hon har, men hon behöver inte hoppa mer än 100 just nu sen kan hon ju själv välja att hoppa högre :)

http://www.youtube.com/watch?v=0ZGCd4ZffY0

Här hoppar hon 70cm 2:a gången hon någonsin hoppas

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

genorclover
10/19/10, 3:33 PM
#3

Tack så mycket för tipsen! #2 Vilken fin häst, vad är det för stam? :)

Upp till toppen
Annons: