Annons:
Etikettfälttävlan
Läst 3745 ggr
kaka1234567
7/22/10, 3:42 AM

Fälttävlan sajt ??

Någon som är intreserad av att göra en fälttävlan sajt ??

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Annons:
HumlanochJuvel
7/22/10, 9:25 PM
#1

Jag kan inte så mycket om fälttävlan och har aldrig tävlat i det. Men jag tycker det verkar väldigt roligt och en sajt om Fälttävlan tycker jag skulle vara jätte roligt :)

elli-kleo
7/22/10, 10:37 PM
#2

Jag skulle tycka det var kul :)

Ställer upp som Medarbetare om det behövs

du menar på iFokus va? :)

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

joooossan
7/23/10, 12:49 AM
#3

Vore kul att gå in och kolla på, tror däremot jag skulle bli en urusel Sajtvärd då jag inte kan något om det ;)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Alma-G
7/23/10, 11:02 PM
#4

Skulle vara interessant, dock kan jag inte mycket om det.
Hoppas någon aktiv (tävlar, tränar) kan starta detta, skulle vara riktigt kul att lära sig!

Jenca
8/8/10, 2:14 PM
#5

tränar fälttävlan & är mkt med och hjälper till min tränare som tävlar 1* & hennes syrra som också rider 1*, tror dock inte ja är så inne på att va Medarbetare ;)

L00ttz
8/9/10, 2:37 AM
#6

Hjälper gärna till att starta den då jag tänker börja med fälttävlan själv =) så säg till om ni vill ha hjälp.. maila här eller skriv till min blogg:

http://excellentcharm.blogg.se

// Lotta

Min Blogg:

http://loottzz.nu

"Never let the fear striking out, Keep you from playing that game"

Annons:
Birke
8/10/10, 10:52 PM
#7

Trodde fälttävlan räknades in i Hästhoppning iFokus :P Finns ju t.o.m en underkategori för fälttävlán, så frågan är om det är så nödvändigt att Starta en sajt om enbart det, och om det finns intresse (jag skulle tycka det vore kul, då jag är intresserad av fälttävlan).

kaka1234567
8/10/10, 11:05 PM
#8

Finns ridsport iFokus som handar om allt varför gjorde man dif och hif  för då ?? Samma sak

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Birke
8/10/10, 11:07 PM
#9

#8 Haha vrf starta en tråd om man inte tål att höra andras tankar?

kaka1234567
8/10/10, 11:18 PM
#10

#9 . Så jag får inte ha en åsikt ??

Jag sa lixom att men om vi har rif varför skulle man startat anndra häst sajter över huvudaget ?? För om dif och hif varför inte fif ??

Och du varför ska du hålla på och va på mig ine PÅ NH över allt. Lek inte polis ok jag vill inte ha tjafs. Och sen så är du överalt och ska va på ena eller andra

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Birke
8/10/10, 11:28 PM
#11

#10 Jag är inte ute efter dig om du tror det, det är så att vi verkar ha olika åsikter om väldigt mkt.

Visst skulle man kunna ha alla ridgrenar på ridsport - galopp, monté, dressyr, western, dressyr, hoppning, osv, men det skulle bli väldigt rörigt och det är mkt enklare enligt mig att ha det indelat så. Jag anser däremot, tvärt emot dig (där kom det), att det inte spelar så stor roll om terräng skrivs om här på hoppning (på ridsport för den delen med) eftersom att sajten ändå heter hästhoppning - inte specifikt stilhoppning, höjdhopp, terräng (för att inte tala om alla grenar, lopp då de hoppar över häckar osv, man kör i england vad jag har hört haha..) lr ngn annan hoppgren.

kaka1234567
8/10/10, 11:47 PM
#12

Tja de känns så . men ok

men om de blir så rörigt varför har man så många anndra häst sajter. Men jag tycker de skulle va bra med en sajt som barra är  inriktatt på fällt tävlan som inehåkller hoppning dressyr och terräng så samma sak är de inte. För här kan man inte diskuttera om dressyren tycker inte jag då de är ett hopp forum. Då akn man ju dra in dif och hoppning och starta fif som inehåller allt. Tycker inte mas ska göra de med de är ett ex.

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Birke
8/10/10, 11:58 PM
#13

#12 Kanske ska höra runt på alla andra häst sajter, speciellt ridsport tror jag (för där hänger många som är inne på andra häst sajter här)? Då får man nog lättare en bild av hur pass aktiv sajten skulle bli.

Annons:
kaka1234567
8/11/10, 12:12 AM
#14

ja hade tänkt lägga ut de =)

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

joooossan
8/11/10, 8:47 PM
#15

Måste nog endå hålla med Birke lite där. Kanske du kaka123456 kan maila de som håller i hästhoppning, trots allt är ju fälttävlan hästhoppning också. Se kanske de kan få in mer fälttävlan i exempelvis artiklar, kanske värva lite artikelskrivare hit som mest inriktar sig på fälttävlan?

Bara en tanke :)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

elli-kleo
8/11/10, 9:01 PM
#16

Tycker att du kaka123456 kan göra en "röstning" och se hur många som är intresserade av en fälttävlans sajt :)

T ex

Fråga

Vill du att det ska startas en fälttävlans sajt?

Svarsalternativ

Ja

Nej

Om den blir aktiv (med artiklar m.m.)

Ingen åskit

Annat

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

kaka1234567
8/12/10, 12:31 AM
#17

Tja ska nog göra de men vem vill bli Sajtvärd jag är inte 18.

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

ebengtssson
8/12/10, 12:48 PM
#18

ja det hade varit kul :)

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

FotoAlle
8/30/10, 3:58 PM
#19

Jag tycker att en sajt för fälttävlan är väl på sin plats, då det är en helt egen gren inom ridsporten, precis som dressyr och hoppning,

Personligen så anser jag inte att man kan jämtställa terrängmomentet med hoppning, möjliigtvis då banhoppningsmomentet.

Men det är andra program, andra bedömningar, andra typer av ryttare och hästar som inriktar sig på fälttävlan.

Och det krävs en helt annan träning för både häst och ryttare för att bli framgångsrika i fälttälvan.

Terränghoppning går inte att jämföra, då det inte alltid är fasta hinder, på en fälttävlansbana skall samtliga hinder vara fasta.

Så ja, en fälttävlanssajt är jag för.

kaka1234567
8/30/10, 4:06 PM
#20

Håller me dig helt #19 de är stor skilnad på dressyr och hoppningen och fälttävlan. Ni som värkar så erfarna hur tänkte ni inte på de. Absolut inte samma sak

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Annons:
Valkyrie
8/30/10, 4:45 PM
#21

Tycker det vore kul, men har det inte funnits det?

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

miwi96
8/31/10, 7:14 PM
#22

jag tycker att det ska finnas =)

fälttävlan skiljer sig från hoppningen & dressyren LOVAR!!.

Fotograf av både Ridsport
Http://wickiwallgren.n.nu

Wallix´s Hamstrar

joooossan
8/31/10, 9:42 PM
#23

#20 Ni som verkar så erfarna att vi inte tänkte på det?

Förstår inte riktigt vart du vill komma, det var en tanke, ett förslag. Menar absolut inte att jag skulle vara emot en ny sajt, tvärt om, det skulle vara intressant. Men då måste det också funka..

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Birke
8/31/10, 9:52 PM
#24

….. Kanske man ska passa på att byta den här sajtens namn till Banhoppning då ;) ?

Birke
8/31/10, 10:01 PM
#25

Ska jag göra en omröstning på Ridsport så det blir gjort?

kaka1234567
8/31/10, 10:40 PM
#26

Gör vad dju vull jag är gätte ledsen nu. De handlar inte om någon här ine bara utan för. Så jag har stor ångest över de

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

elli-kleo
8/31/10, 11:15 PM
#27

#26 men inte ska du må dåligt :(

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Annons:
kaka1234567
8/31/10, 11:24 PM
#28

Tack så snällt men de handlar inte om denna tråd de är lugt. men de är något jag inte mår bra över en mäniska som sårar mig hella tiden i stallet.

Så jag får ångest över de

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Birke
9/1/10, 7:45 PM
#29

#28 Stå upp för dig, och vet ditt värde. Om du vet det har du styrkan att visa det. Folk hackar bara på folk som inte säger ifrån, men om du visar att du inte bryr dig så ska det nog ordna sig. Om inte får du be h*n att hålla sig till sitt eller skaffa ngt bättre att slösa tid på.

Tråden skrivs nu.

Peppe
9/1/10, 9:04 PM
#30

Tror inte en fälttävlanssida blir hållbar. dressyrsidan är lite lagom död sådär, och varken ridsport eller hästhoppning är ens i närheten av vad ridsport en gång i tiden var, när bara den fanns. nej, jag röstar för att inga fler hästsajter ska göras av något slag faktiskt. hellre ett fåtal aktiva än massor av inaktiva sidor som ingen vill besöka!

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

kaka1234567
9/1/10, 10:36 PM
#31

dressyr hoppning är inte samma sak som fälttävlan.

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

kaka1234567
9/1/10, 10:38 PM
#32

#29.Tack men de är mer inväklat en så de är så svårt att fatta. men tack för ditt stöd <3

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Rafflan
9/2/10, 12:03 AM
#33

Fälttävlan är lika mycket hoppninng som banhoppning är.

Sen att dem flesta som skriver här kanske håller på med banhoppning är en annan sak, kanske fälttävlings-ryttarna inte har så mycket att skriva om?

Distans vore kul att läre sig mer om enligt mig, dock skulle den nog bli ganska inaktiv :P

Amulette
9/2/10, 12:22 AM
#34

Tycker inte det är någon ide med fler sajter inom hästsport, tycker det är bättre att det är koncentrerat till Ridsport.
Bara denna sajt inom hoppning är ju inte speciellt aktiv.

Annons:
Gudris
9/2/10, 2:25 PM
#35

Det känns inte som om det finns tillräckligt många som faktiskt aktivt rider och tävlar fälttävlan här för att det skulle funka. Bättre att få mer aktivitet i kategorin fälttävlan här på hästhoppning. Jag skulle gärna se nån fälttävlansartikel t ex!

Upp till toppen
Annons: