Annons:
Etikettmarkarbete
Läst 2511 ggr
GBusiness
5/9/10, 10:03 PM

Hjälp :)

1. Min Travare han är pigg och i traven ska han bara springa på och jag vill inte dra i han. Vilket bett? :O Jag vill inte ha pessoa, kandar elr hacamore för han han gillar inte de betten… hackamore lite,..

2. att jag vill satsa på hoppningen med han men jag vet inte om jag kommer så långt men jag vill inte köpa hoppsadel vad tkr ni?

Annons:
halloonsodaa
5/9/10, 10:24 PM
#1

1. Pelham eller kimblewickbett skulle nog jag föreslå:) Det ger oftast en bra effekt på piggare hästar. Vissa hästar tycker ju inte om dem heller men det är ju värt ett försök:) BRA att du håller dig borta från pessoa!

2. Om du ska satsa på hoppning måste du nästan ha en hoppsadel av något slag.. Du kan ju ha en allround mot hopp och sälja den sadeln du har nu:)

GBusiness
5/10/10, 12:02 AM
#2

okej :)

tack så mkt :)

Fritiofsson
8/15/10, 12:58 AM
#3

Jag rekomenderar Pelham med gummibett i det blir lite mildare för hästen att ha i munnen. Mina heta hästar går super på det.

Fredrika Fritiofsson

Linnea
8/15/10, 11:52 AM
#4

Att han bara springer kan bero på att han går emot bettet och/eller att han inte har styrka nog att gå långsammare.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Pelleplutt1
8/15/10, 12:29 PM
#5

Tror att det skulle vara bra om du kunde få hjälp av någon kunnig äldre person. Kanske någon erfaren kunde rida hästen någon gång i veckan eller så kan du kanske träna för någon med erfarenhet av just travhästar. Det är bra att du inte vill dra honom i munnen! Men en travare är ju uppfostrad att det ska gå undan som sjutton när man ska göra något. Så kanske är det så att ett annat bett inte löser problemet. Som 4# skriver kan springandet också bero på att han inte har muskler på rätt ställen för den typ av arbete som du vill att han ska göra. Att bygga tillräckligt muskler tar lång tid och är inget man kan stressa igenom. Lycka till med din häst! / Ann-Louise

kaka1234567
8/19/10, 4:52 PM
#6

Jag skulle haft hack då slipper man va orolig för att ta i munen men de är jag de

Håller med #6. Träöna för någon sen ha någon som rider honnom som är duktig på dressyr.

För utan dressyr kommer man ingenstans i hoppningen heller. Han kanske behöver musklas om tömhöras klätra i backar och ridas av någon duktig.

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Annons:
Gudris
8/19/10, 7:08 PM
#7

Kör du trav med honom? Annars kan det ju vara en idé att göra övningar som stärker upp honom så han orkar bära upp sig utan att gasa på. Det tar ju lite tid, men det kan ju göra så du slipper ta hårt i honom.

Rynkel
8/21/10, 7:58 PM
#8

Vad har du för sadel till honom nu?

Jag hade köpt en allround mot hopp, det finns många väldigt billiga som ligger bra på de flesta hästar. Har du någon tränare kanske denna har någon liggandes du kan få låna eller köpa? Då kan du få hjälp att kolal att den ligger okej också.

GBusiness
9/10/10, 12:47 PM
#9

tack alla !! Nu går han kanon! :D Har även hoppat 1m banor med han nu :D  och dressyren går jättefint ! form i alla ångater med lite jobb!:D

elli-kleo
9/12/10, 1:33 AM
#10

#9 vad roligt! kan du berätta lite hur det gick på vägen? :)

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

GBusiness
11/7/10, 5:30 PM
#11

Jag tränade mkt dressyr och lydnasövningar i skogen med :) Hoppade mkt kombinationer och studs :)

[Kaningården]
7/30/11, 6:22 PM
#12

jag har stångbett på min häst och han går mer på tygeln då :)

Gaiezza
10/17/11, 6:55 PM
#13

Gamla travare är fantastiska hoppare!

Min hoppar 1,15 ! :)

Bacon, svaret är bacon. 

Annons:
Upp till toppen
Annons: