Annons:
Etikettmarkarbete
Läst 1941 ggr
GBusiness
3/23/10, 1:17 PM

Hjälp?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag ska få en Travare på foder till sommarn, han taktar alltid innan man travar, det är lite irriterande, sen när han taktar går han nästan alltid över till galopp. Hur ska jag göra? kan någon hjälpa? <3

Ni kan se han på bild:)

Annons:
EelyCortez
3/23/10, 7:03 PM
#1

hmm… hórsök lugna ner honom, alltsâ inte dra i tyglarna, utan använda rösten:), det funkar utmärkt med en hÄst jag red en gâng, annars kan du ju göra en liten volt ner du känner att han är pâ väg att galoppera, det har funkat bra med hästarna jag har ridit;)

EelyCortez
3/23/10, 7:03 PM
#2

PS: LYCKA TILL!:D

GBusiness
3/23/10, 10:48 PM
#3

taack<3<3

Linnea
3/25/10, 9:37 AM
#4

När min travare rids i skogen måste man hålla honom väldigt hårt i munnen för annars sticker han iväg i galopp. Han är annars väldigt mjuk i munnen så han har inte blivit hård i munnen av det men man måste helt enkelt hålla väldigt mycket i honom för att hålla honom i trav. Han vet också att går han på lång/halvlång tygel så är det alltid skritt och då håller han sig lugn.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

sus-sharon
3/27/10, 12:13 PM
#5

jobba, jobba, jobba. här finns det inga genvägar.

du får börja från början, helt enkelt. jobba med skritten, därefter övergångarna till trav - fungerar det inte med rena, lugna övergångar = tillbaka till skritt.

min travarmärr kan vara extremsvår när jag rider ut med henne, går inte alls att jobba med. då brukar jag släppa henne (vi har dels en rakbana och dels en träningstravbana i skogen) och så får hon ösa ur sig lite innan jag börjar jobba med henne. fungerar för oss, men bör nog inte göras om man är osäker på hästen och vars man har bromsen. kanske något du kan prova?

medarbetare på djurskydd.ifokus

GBusiness
4/2/10, 3:23 PM
#6

Det går inte släppa han i skogen för det är ingen som kan få stopp på han (utom min syrra , men hon får dra allt vad hon kan) Tänka då jag som är mindre :/

Annons:
Upp till toppen
Annons: