Annons:
Etikettfälttävlan
Läst 2105 ggr
HumlanochJuvel
2/2/10, 5:41 PM

Terränghoppningar 2010(våren)

Hej,

Jag undrar om någon här vet om det kommer någon terräng tävling/träning i närheten av Borås, nu i vår?? :) (Vet inte riktigt vart jag ska leta någonstans). Det ska vara på klubb nivå. Alltså inte för höga hinder! Jag har aldrig ridit terräng hoppning med min ponny Juvel men skulle gärna vilja så därför tänkte jag fråga efter lite tips på vart man kan hitta det:)
(har jag lagt in under fel rubrik så får ni gärna flytta tråden:))
// Isabelle.

Annons:
HannaT
2/2/10, 9:25 PM
#1

Terränghoppnign verkar så himla kul! Är Borås väldigt långt ifrån Alingsås? I Alingsås finns en terrängbana där det annordnas träningar och tävlingar på alla olika nivår. Hajjerna.se.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

WhoCares-01
2/2/10, 9:28 PM
#2

Det verkar så himla kul med träng men jag är så himla rädd för de fasta hindren =(

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

HannaT
2/2/10, 9:33 PM
#3

#2 Men det här då? Tungan ute 

"Terränghoppning för dressyrkäringar

För oss som vågade en gång men rostat ihop, vi börjar lågt och känner oss för och om rosten sitter löst kan du få prova på lite mer, allt efter hur du känner det. A-tränare och upplägg som ovan, men större fokus på mental träning. 250 kr/gång"

Jag ska nog prova på den här gruppen!

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

WhoCares-01
2/2/10, 9:34 PM
#4

#3 hade varit kul att prova men jag har knappt tid för stall och skola som det är =/   så det får bli längre fram =)

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

HannaT
2/2/10, 9:36 PM
#5

#4 Jag förstår, men jag tror att det går bra att bara anmäla till en träning, det är i alla fall vad jag ska göra. Glad Jag hinner inte heller träna där reglebundet, det ligger endå en liten bit bort.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

joooossan
2/2/10, 9:46 PM
#6

Ett tips är att söka på google, där finner man allt! ;) Kolla med ridklubbarna i närheten om det ska anordna något eller vet.

Tycker det verkar jätteroligt, måste åka iväg och prova det till sommaren/våren :D

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Annons:
HumlanochJuvel
2/2/10, 10:54 PM
#7

#1 Enligt eniro så tar det 37 min till alingsås från borås :) tack så mycket för länken. Men terrängen verkar vara för höga hinder tyvärr :/ har inte hoppat 70-80 cm banhoppning på min ponny och det står att man ska ha gjort det, och terrängen hade jag tänkt mig vara 40 - 50 cm, kanske max 60 cm :) Men tack ändå, kom gärna med mer tips om ni kan några fler ställen :D

HannaT
2/2/10, 10:58 PM
#8

#7 De har prova på-hoppningar som är på lägre höjder. Kommer säkert mer info om det närmare våren. Glad

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

HumlanochJuvel
2/2/10, 10:59 PM
#9

#8 okej jag ska kolla med jämna mellanrum, tack igen:D!

Upp till toppen
Annons: