Annons:
Etikettannonser
Läst 3448 ggr
Angvaktarns
9/20/11, 4:38 PM

Utlånas Till Mycket Duktig Satsande Ryttare!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ängvaktarns Power Peonie

F- 06, brun, 138,2 cm mkh,Welsh Partbred/ Svensk Ridponny.

e Power Boy RP 112 u Princess of Targed ue Coed Coch Targed RW 68 uue. Kålltorps Primus RW 8.

Powie är en mycket snäll o trevlig ponny som älskar att hoppa!  Hon deltog i 5 års kvaliten och fick där Allround Utmärkelse med – 88889-778-88 – 8.37p som föl fick hon också 88889=41p av domare Elisabeth Ljungstorp.

Hon är helsyster till Ängvaktarns Beckham som på 3 års testet fick Hopp Utmärkelse – 778878-89 = 47p. Hon är också halvsyster men Ängvaktarns Hufflepuff som blev Reserv Ridden Champion på Salsta i somras.

På Pappans,  Power Boys  sida finns det många meriterade avkommor, blandanatPower and Paint NR 1 i Holland

Årets ponny i Holland, 6 ggr i följd Holländsk Mästare, 7 ggr EM-medaljör - BundesChampionatssegrare i Tyskland och Dunkel Blau DB - 1:a 6-åriga dressyrponnyer i England

du hittar mer på www.ridponny.se

Powies Mamma är helsyster med Ängvaktarns Pretty som gått medelsvår hoppning.  Och halvsyster till Piazon som fick Guld i Fälttävlan år 2000.

Vi letar nu efter en mycket duktig ryttare till Powie som vill ut och meritera henne!

För mer info ring Ann 0706100514

Annons:
Angvaktarns
10/13/11, 12:57 PM
#1

puff

PogoPedagog
11/7/11, 10:03 PM
#2

Ur TR
"Hästen skall vara på tygeln. Såväl på stället som under rörelse skall den, med väl inrättad bakdel, så att bakbenen följer frambenens spår och med eftergift, ständigt bjuda framåt. Ryttarens hand skall behålla en jämn, lätt och mjuk förbindelse med hästens mun. Med stadigt huvud och fritt buren hals, där nacken som regel är högsta punkt, samt med nosen i eller något framför lodlinjen, skall hästen stödja lika på båda tyglarna. Med sluten mun och med tungan under bettet, skall den lugnt tugga på detta"

Trist bild på en säkert jättefin ponny. Synd att dra ihop den så :(

Birke
11/12/11, 6:40 PM
#3

#2 Bra inlägg.

Angvaktarns
11/13/11, 5:49 PM
#4

Vad är erat problem???

Lina
11/13/11, 7:40 PM
#5

Har ni inget bättre för er än att hacka på hästens form? Det är ju inte det som är syftet med inlägget.

Rätt roligt att ni vågar vara så dömande. Jag tvivlar på att ni, sen dag ett ni började rida fick hästen att gå i den optimala formen. Det handlar om en ponny vilket också innebär att den rids av ett barn= inte lika mycket erfarenhet som en annan som ridit i 20 år. Jag har ridit i 13 år drygt och kan inte få min häst att gå i den formen jag önskar hela tiden, även han kan dra in nosen och tappa bakkärran och rent ut sagt gå förjävligt vissa stunder.

Skärp er!

Ts. Hoppas du hittar en bra ryttare till din häst =)

PogoPedagog
11/13/11, 7:57 PM
#6

nej min poäng var väl mest att man ju oftast visar det fotot msan tycker är allra bäst på sin häst. Alltså antog jag att de tyckte det var en optimal form. Jag vet att det är oerhört känsligt att kritisera hur folk rider sina hästar, men man måste vl våga diskutera det med. Jag tycker inte en häst ska gå så ihopdragen, möjligtvis en kortare stund.

Annons:
Upp till toppen
Annons: