Annons:
Etikettallmänt-om-hoppning
Läst 1529 ggr
Offbeat
1/7/12, 2:56 PM

Hur våga?

Jag är inte rädd för att hoppa, men jag är rädd för att lägga upp galoppen i "rätt" tempo och bara låta hindret komma till mig. Vill helst bromsa, bromsa, bromsa och hoppa i slowmotion. För det på något sätt känns tryggast. Men det är ganska svårt att hoppa med handbromsen i. Någon som är likadan eller har några tips?
Det är främst på min egen häst det blir så, känns som att det är honom jag har svårast att lita på.

Annons:
Offbeat
1/7/12, 2:57 PM
#1
Haag
1/8/12, 5:29 PM
#2

Jag känner igen det där! Mitt tips är att hoppa mycket småhinder på en höjd du känner dig säker på i en bra galopp. Om du inte känner själv vilken galopp som är bra så be någon tränare om hjälp! Du kommer säkert tycka det går jättefort fast det egentligen inte gör det, så kändes det för mig :) Men jag körde på och nu har jag inte de problemet när det blir lite högre heller :)

Mvh Emma Haag

www.haagfoto.se 

 

 

Offbeat
1/8/12, 8:40 PM
#3

Ah grejen är att det går bra hemma/på träning men sen på tävling svarar han inte framåt som han brukar och då backar jag ännu mer för att få något svar :P

Skulle vilja ha suget samt att han backar av själv även på tävling.. När han var unghäst tyckte jag det var ok att han var "nervös" och mer spänd på nya ställen, men nu är han nio år och borde väl kommit över det, eller?

Men ska hoppa ännu mer hemma (men bara litet då så det inte sliter på honom) och verkligen tänka på att lägga upp galopp och lägga honom lite större.

Upp till toppen
Annons: