Annons:
Etikettbilder-och-filmer
Läst 2251 ggr
[Tovab]
2/17/12, 7:13 AM

Vad tycker ni om hopptekniken?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hoppade med Vera idag, var över 1 månad sen sist så vi både var lite ringrostiga. Brukar lyfta bättre på benen men jag är nöjd!

Enligt mig (dressyrtyttare) tycker jag hon hoppar helt ok? Jag vet att jag inte hängde med i första språnget men somsagt, ringrostig Flört

Annons:
[Tovab]
2/17/12, 7:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Panter!

WhoCares-01
2/17/12, 9:22 PM
#2

tycker de ser fint ut. du har fin sits och stilla händer och skänkel. men ser ut som att du har för korta läder. kan vara därför det var svårt att hänga med första gången =)

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

Offbeat
2/17/12, 9:45 PM
#3

Jag tycker också att dina läder ser korta ut eller är du rentav lite lång för ponnyn?
Hästen verkar ha god inställning men det går inte att säga så mycket om just tekniken när den knappt galopperar och inte kommer till en bra avsprångspunkt på filmen. Svårt att säga på så få och små språng med.

[Tovab]
2/18/12, 8:42 PM
#4

#2 Tyckte de också var en aning korta haha. Tänkte dock inte så mycket på det, blev dock lite obalanserat så nästa träning ska jag ah lite längre läder :)

#2 Jag är inte för lång för henne, krafftig tjej på 146cm. Kallblodig travare. Är absolut inte för lång, känner mig snarare för liten ibland. :)

Offbeat
2/18/12, 10:05 PM
#5

#4 kan nog vara så att bara du läger lädrena så ser det inte alls ut som du är för lång :)

[Tovab]
2/20/12, 9:19 AM
#6

#5 Ska ha längre läder nu på torsdagen, ska börja hoppa regelbundet igen =)

Annons:
emmajensennn
3/9/12, 1:55 PM
#7

Fin ben hållning :D

You can't make a rainbow without a little rain

[LejonTjejen]
8/2/12, 1:00 AM
#8

Hon ser ut exakt som min älsklingshäst Mika :'(

Emshify
8/5/12, 9:15 PM
#9

Jag håller med #3 - Det är svårt att säga något om tekniken när hästen går av lite hur som på de flesta språng och när hindren är så pass låga. Det första som slår mig är att hästen ser väldigt lång ut på filmen och att du skulle behöva jobba mer med att sätta ihop henne och sätta henne på bakbenen. Då kommer det bli lättare för dig att se distanserna och ni kommer att komma mer rätt på hindren. :)

För övrigt verkar det vara en trevlig häst som ställer upp för sin ryttare. :)

Tusen
8/6/12, 6:38 PM
#10

Lustigt det där med stiglädrens längd. Det är ofta som man ser mindre ut om man länger på lädren. Ofta tror man att effekten är den motsatta.

Upp till toppen
Annons: