Annons:
Etikettallmänt-om-hoppning
Läst 1229 ggr
[LejonTjejen]
7/10/12, 12:52 AM

Hjälp !

När vi skulle ha hoppning på en ridskola gick inget så bra.. Vi hoppade 50 cm och det gick inget vidare, hon saktar ner framför hindret och sen hoppar hon på något konstigt och tveksamt sätt. Annars har hon tävlat och är jättebra ! Hur sa jag få henne att ha samma takt typ hela tiden. Hon smågaloppera också. Jag vet att hon bara fixar rätt galoppen så hon kommer rätt mot hindret .. Men hur ska jag få henne att ha samma takt efter för hon börjar trava, annars är hon pigg som tusan Obestämd

Annons:
WornOut
7/10/12, 5:23 PM
#1

Menar du att du vill hoppa i galopp eller trav? Förstår inte riktigt vad problemet är.. Att hon är för pigg så du inte vågar låta henne galoppera på eller att hon "bromsar" av sig själv?

sannabananna
7/11/12, 9:01 PM
#2

Det kan vara att du var osäker,för om du är osäker känner hästen det och blir osäker själv! Men var säker på vart du ska, och om hon smågalopperar så tryck på henne så ökar hon sprången och om det går för fort, ta tillbaka henne då men släpp inte drivningen! När hon ska ta språnget kickar du till henne samt efter hindret för att få en jämn rytm! Hoppas du fick svar på din fråga;)

//SannaFlört

[LejonTjejen]
7/14/12, 9:06 PM
#3

Hon har förändrats nu. Vi tror att problemet var att i publiken var det många oväsnande barn och så rörigt så vi blev helt förvirade. Till och med jag :/ Vi ska lära henne att inte bry sig om publiken och så .. Men jag har ett problem kvar. I snabba svängar vill inte hon hoppa. Hon ställer sig på sidan framför hindret och så måste man banka på för att få igång henne.. På träningar tvingar vi dem att gå över för att de inte ska lära sig att de vinner men på uppvisningen så gör vi inte det så tror ni hon typ tykte att hon '' vann '' ?

Upp till toppen
Annons: