Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2441 ggr
halludu
2012-07-25 22:45

Hund i stallet?

Vad har du för hund i stallet? Jag tänkte skaffa hund men vill gärna ha den med lös i stallet. Hade gärna velat ha en chihuahua men dom är så små för att vara i stallet? Långa promenader och stora hästar.. Vad tycker du jag ska ha för hund?

Tacksam för svar!

Annons:
Hanna
2012-07-25 22:47
#1

Det handlar väl inte direkt om vad vi tycker att du ska ha för hund. Vad kan du göra mer med hunden än att promenera med det? Agility? Lydnad? Spår? Gå in på Hundar iFokus om du vill ha mer hjälp.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

htt
2012-07-25 22:48
#2

Kanske är bättre att skriva detta inne på hundar.ifokus? :)
Har du tänkt ge hunden någon annan aktivering än promenader och att hänga med i stallet? Vad för sorts hundar gillar du? Hur ser ditt liv ut i allmänt? :)

halludu
2012-07-25 22:48
#3

Tänkte att ni hästfolk har mer koll än hundfolket ;-) Ang. vad som passar i stallet..

htt
2012-07-25 22:53
#4

Vet att dansk/svensk gårdshund är ganska poppis att ha i stallet, små men ändå tåliga, kort päls där inte allt skit fastnar, hänger lätt med på ridturer. Dock ska man ju vara beredd på att ge annan aktivering än bara långpromenader :)

Hanna
2012-07-25 23:17
#5

Jag hade kunnat säga nästan vad som helst. Skaffar du dog en vovve som tycker det är kul att hänga med och klarar tempot samt får den stimulering och aktivering den behöver tror jag att vilken ras som helst skulle gå.

Men som jag sa. Man kan inte bara skaffa en hund av en viss ras och ha i stallet. Skaffar du tex en Border Collie så behöver den exempelvis få valla för att må bra, något inte en tur efter hästen kan ersätta.

Även om de på hundar iFokus kanske inte är några "stallproffs" så vet de ändå vilka hundar som kanske skulle passa dig.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

sofiek90
2012-07-27 16:25
#6

"Hade gärna velat ha en chihuahua men dom är så små för att vara i stallet? Långa promenader och stora hästar.." Håller inte med! Dom klarar det dom också med rätt träning. Det är aktiva små hundar och behöver ha motion, träning och muskler som alla andra hundar.

MVH

Sofie

Annons:
tindra21
2012-07-28 10:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag rekomenderar en Dvärg pinscher klarar helt klart livet i stallet:) Pigg allert tuff vovve

[johannnnah]
2012-07-29 20:54
#8

Jag har en Shetland Sheepdog. Han älskar att hänga med ut i skogen! Men sen är det inte vilken hund som passar i stallet som är saken, utan vad du gör hunden till. Min sheltie har varit med i stallet sen han kom hem till mig, medans hans ena syster inte klarar en timme i stallet då hon är livrädd för allt som rör sig och låter.

Upp till toppen
Annons: