Annons:
Etikettallmänt-om-hoppning
Läst 1706 ggr
LeeKnow
2012-08-22 21:22

Pay And Jump, Redo?

Hej! På ett ridläer så hade jag en D-ponny som heter Wanda. I slutet på ridlägret så skulle vi visa upp vad vi kunde och då blev det självklart hoppning ;) Vi hade bara hoppat en gång tidigare. Jag hoppade 50 cm och har aldrig hoppat något högre. Jag har totalt bara hoppat 3 gånger. Nu ska jag snart köpa en ny häst och min syster vill att jag ska vara med i Pay And Jump (Heter det så?) Med hästen men jag tycker inte att jag är redo för det än.. Så jag vill veta om ni tycker jag är redo?  Skrattande

Annons:
Emshify
2012-08-22 22:02
#1

Jag är inte säker på om jag förstår riktigt. Går du på ridskola och hur länge har du gjort det isåfall? Var ridlägret det första du gått på? Du har alltså bara hoppat 3 gånger totalt? Och du ska köpa en egen häst? Kan du försöka förklara lite tydligare tack? :) Då blir det lättare att svara på frågan. :)

LeeKnow
2012-08-22 22:08
#2

Jag kan rida ;) Jag har ridit sen jag var 3-4 år men går på ridskola började där i höstas. Jag har redan en B-ponny som jag vuxit ur (Jag är ca. 162 Cm..) Ja ridlägret var det första jag gått på :) Ja jag har hoppat 3 gånger totalt och jag tycker absolut inte jag är redo för Pay And Jump.. Hästen ska ridas av mej men iland av min systern när hon blir lite ridsugen (Håller på med trav)

[LejonTjejen]
2012-08-23 19:19
#3

Jag tycker du är redo med Wanda men ny häst vet jag inte.. Kanske du blir lite mer redo själv att du känner det om du inte tycker det går för fort o.s.v. Och kommer du våga hoppa med den nya hästen ifall du ska ha stor så din syrra kan rida :/

Emshify
2012-08-23 20:41
#4

Okej, Hyvens, så du ska alltså vara med i en Pay And Jump med din nya häst? Isåfall tycker jag att du ska ta en sak i taget och först och främst lära känna din nya häst i lugn och ro innan ni blandar in några Pay And Jumps. Det tycker jag istället att du kan börja fundera på när du lärt känna hästen, tränat för en tränare i dressyr/markarbete samt i hoppning så att ni känner er helt säkra med varandra. Och då ska du börja med en låg höjd. Du måste själv känna att du är redo. :)

Emmma
2012-08-23 22:20
#5

Jag tycker du har svaret själv.
DU känner dig inte redo, då är det väl bättre att träna på lite tills du fått mer rutin och känner att du är redo? :)´
Med ny häst och allt.

LeeKnow
2012-08-25 11:22
#6

Ok :) Klart jag ska vänja mej med den nya ;)

Men jag är mer intresserad av Distansritt.

Vet nån om det finns en åldersgräns? Hittar ingenting sånt :/

Annons:
Akerberg
2012-08-25 15:32
#7

#6 Ingen åldersgräns för ryttaren i distans, men hästen ska vara minst 5 år för att få starta PP/CR upp till 50 km

6 år för att starta tävlingsklass 50-139 km

7 år 140 km och uppåt

Hästen måste klara 40-50 km CR eller tävling för att få starta längre än 50 km.

För att ryttaren ska få starta i tävling krävs två godkända CR

Upp till toppen
Annons: