Annons:
Etikettallmänt-om-hoppning
Läst 1162 ggr
Loveu
10/20/12, 9:10 AM

lite frågor

jag skulle vilja hoppa studs men vet inte vilket avstånd man ska ha till min d-ponny ? , och var är för och nackdelar att hoppa studs ..?

min tränare sa att jag skulle kunna lära min häst galopp ombyten , hur lär man hästen det ???

hur skulle man kunna bygga upp muskler på en häst ?

Annons:
[RRRonjaaa]
10/20/12, 1:55 PM
#1

Hej! jag tror att jag kan ha lite svar på dina frågor! :)

1. Det bberor helt på hur stor galopperad din häst är, och om det är en liten eller stord-ponny, men på mina träningar så brukar avståndet ligga mellan 2-3,5 m, du får prova dig fram, men gör inget omöjligt avstånd, då det kan antingen bli en lång oxer, eller mer en kombination, kolla med din tränare! tänk på att inte hoppa studs för offta och länge, då det sliter på hästen!

2. Börja med att träna galoppombyten i dressyren, det är bara att träna och träna, visa med skänkeln, om den inte byter sakta av och gör om igen, själv hade jag problem med galoppombytena i hoppningen förut, men börja sedan med att hoppa på volt och ha hästen ställd och vikten mot din insida, övergå sedan till snett igenom osv…

3. Träna uthållighet, KLÄTTRA, rid i lera/hög snö ( inte för offta, då det sliter mycket), rid i sand mm.

Kram! :) Lycka till!

Upp till toppen
Annons: