Annons:
Etikettannonser
Läst 1311 ggr
emmajensennn
11/17/12, 11:50 PM

Foderhäst

Hejsan!

Jag är en tjej på snart 15 år som söker en foderhäst att ha hemma hos oss. Jag har bra riderfarenhet utan att skryta för mkt men får mkt beröm när jag rider. :)

Våran häst åker söndagen den 25 (?) November till sin förra ägare då hon är för het och det är jag som utbildar henne (som en unghäst från början trotts att hon är 20 år) men jag själv vill kunna utbildas.

Hästen kommer få gå i stora fina hagar med vindskydd, hö 2 ggr om dagen i hagen (om hästen behöver det), kommer ridas ca 3-5 ggr i veckan, bli ompysslad varje dag. Antingen får den gå med min shettis och hennes ca 5 månader gammla föl eller ett halvblod/fullblods valack eller med 3 tinker ston, inte helt klart ännu, men kommer INTE stå själv iallafall :) Om så önskas, kan ni komma och kolla på stallet om det duger (men finns skriftligt att det är godkänd hästverksamhet ^^ , dock inte vårt stall, men vi har våra hästar där och det är helt ok för stallägaren att skaffa foderhäst innan vi köper nån häst istället)

Spelar ingen strre roll om det är en valack eller ett sto, bara den inte är för pigg, för ung eller för gammal.
Vi komer isåfall skaffa foderhäst lite efter Jul.

Ska finnas runt Jönköpingslän trakten, skulle vara super bra om vi kunde åka halvvägs eller om ni kan köra hit hästen (om det är lite längre bort), annars om det inte är så mycket längre än en timme till er och hästen kan vi hämta (vi bor utanför Vetlanda, i Ekenässjön)

Skriv gärna här först om ni har nån, sen kan vi PM:a om eran häst verkar intressant :)

You can't make a rainbow without a little rain

Annons:
[RRRonjaaa]
11/20/12, 9:11 PM
#1

Vad är max åldern för en häst? då vi har en lite äldre kille, som jag fortfarande tävlar på LA nivå! han är en pigg häst, utan att bli het ( vem som helst kan rida han utan problem) Men han är en D-ponny, vi tävlade i aponnyallsvenskan DIV. 1 2012, hör gärna av dig! :)

[RRRonjaaa]
11/20/12, 9:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

ponnyallsvenskan* en liten bild på '' mixen''

emmajensennn
11/21/12, 7:04 AM
#3

#1  Helst inte äldre än ca 16 år :)  men runt där blir nog bra ^^
Vi kanske har hittat en foderhäst att ha efter Jul, men annars skulle denna funka ju!
Vart bor du och han då? :)

You can't make a rainbow without a little rain

Upp till toppen
Annons: