Annons:
Etikettannonser
Läst 2050 ggr
familjemedlem
2013-04-15 11:25

B-ponny läromästare lånas/köpes

Önskar köpa en väldigt trygg pch lugn B-ponny som läromästare Allround-ridning.
Får ej vara pigg och het, utan gärna hålla en lugn takt antingen man galopperar el hoppar. Hör av er om ni vill låna ut el sälja, priset bör vara under 20.000 då vi söker en läromästare,inte en tävlingsponny.

Gärna inkörd!

Annons:
bunnyheart
2013-04-26 13:44
#1

Menar absolut inget illa, men det kan vara svårt att hitta en läromästare under 20.000. Faktum är att 20.000 är billigt för en häst (givetvis så är det mycket pengar, men för en häst så är det billigt)…

Men har ni kollat på HastNet.se?

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

                   "För världen är du någon,

                               men för någon är du världen."

Pelzi
2013-05-03 21:26
#2

En läro mästare kring 19-20 år och dessutom bara b ponny skulle jag inte ge mer än 20 tusen för. Alla kanske inte har så stor budget att köpa en häst heller.

http://emmaskaninselar.blogg.se/

bunnyheart
2013-05-04 07:47
#3

#2 Missade vilken ålder TS ville att hästen skulle vara i, sorry! Trodde hon ville ha en lite yngre häst. Det där med pengar ifrågasatt jag bara då de flesta läromästarna i yngre da'r är dyrare, inte av någon annan anledning.

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

                   "För världen är du någon,

                               men för någon är du världen."

familjemedlem
2013-05-16 10:40
#4

Jag har letat och även hittat ponnier för 12-15000kr, men tyvärr säljs de så fort att man inte hinner åka och provrida….

En del begär 25-30 000 kr för en ponny som är 20 år….det tycker jag är hutlöst mkt pengar för en ponny som man kanske kan träna och tävla i 2 år… blir billigare att köpa in ungponnier och utbilda själv,sen låna ut dom till kunniga ryttare så hinner de bli lagom utbildade tills barnen växt i dom…

Jag tycker att en tävlingsduglig ponny i åldern 5-13 år som hoppar LB kan ligga runt 20-40.000, men sen borde priserna dala….det är billigare att köpa stor häst nuförtiden som är renrasig än att köpa en ponny som är korsning.

Synd, för många slutar nog med ridning just pga att det är så dyrt med inköp av ponny.

Jag sålde en D-ponny på 5 år,renrasig och utbildad LC/LC för 20.000kr…svårt att få köpare, men jag lovar ,hade jag satt ett pris på 40.000, då hade fler varit intresserade, konstigt nog….  känns som om ridsport har blivit en statusgrej, att skryta med hur mkt man gav för barnens ponny….jag är tvärtom, jag skryter i så fall hellre om vilken bra ponny jag fick för pengarna.

Tusen
2013-05-16 21:54
#5

Gå in på gotlandsruss i fokus. Där kan du hitta duktiga renrasiga russ för en mindre summa. Oftast är de även inkörda då också.

Upp till toppen
Annons: