Annons:
Etiketthopptävling
Läst 1844 ggr
maja_hamster
2013-04-18 21:04

Första lokala

Hur många hinder är de på en l:d bana? är de omhoppning? hur långt dröjer de mellan framhoppningsklass och och lag klass (är medi div3). Nån som har nåt tips till att komma ihåg banan bättre?

Snälla svara!

Annons:
ronjaanderssson
2013-04-19 20:21
#1

Hej! det beror helt på vilken bedömning det är, om det är A:0/A:0 så är det ca. 13 hinder, och om det är A:0/A:0 så är det även omhoppning, läs på så står allt! Och hur lång tid beror helt på hur många starter och hur många höjningar osv. 

När jag tävlar så brukar jag se till att gå banan minst 3 gånger eller tills den sitter, och när jag rider fram så brukar jag tänka på banan så jag kommer ihåg den, och även när jag är inne på banan ( innan start) så brukar jag gå igenom den en extra gång! Fungerar för mig :) Lycka till!

Spiritinthesky
2013-04-22 22:48
#2

LD får inte vara A:0/A:0, så räkna 7-8 hinder och ingen omhoppning :) Mellan för & lagklass kan det ta ganska lång tid. Lagen ska anmälas och det ska bestämmas vilka som ska rida. Gå banan 2 gånger, tänk inte allt för mycket på den, utan repetera den efter att du gått banan, när ni tar ut hästen, när du nervös.kissar och en gång på framhoppningen ;) den sitter bäst om man inte nöter och nöter!!

Isa Aronsson

www.stallequino.se

ronjaanderssson
2013-04-24 16:20
#3

#2 jag har startat och sett flertal lokala LD:n som är A:0/A:0?!…

Spiritinthesky
2013-04-25 20:47
#4

Det togs bort för några år sedan. I dagsläget är LD endast Avd A eller Clear round :)

Isa Aronsson

www.stallequino.se

ronjaanderssson
2013-05-28 16:55
#5

Läste om det nu, sant som su säger! Har inte varit ute på någon tävling med LD på länge ;)

Upp till toppen
Annons: