Annons:
Etiketthopptävling
Läst 4104 ggr
Gullan_J
2013-05-15 07:54

Vad betyder detta?

Nu ska medryttarn tävla min ponny och vi tänkte anmäla oss till någon tävling. 

Vi har hittat en men undrar vad Lätt B, Två faser 382.4.6 (A+A:0) betyder? Lätt B  kommer vara 70 cm för denna ponny, de vet vi. Men inte vad det andra betyder?

-Bättre ökänd än okänd

Annons:
Spiritinthesky
2013-05-15 09:51
#1

Skicka länken till proppen. Men A+A:0 är att ryttarna skiljs åt via fel i första omg samt fel+tid i andra, men förstår mig dock inte på siffrorna? 

Är det en liten A-ponny som ska hoppa? 🙂

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Gullan_J
2013-05-15 13:16
#2

Nepp, en b-ponny, men nu när jag tittade på hur högt Lb är för en b-ponny såg jag ju att det är 80 cm… Vi får nog träna lite extra :) 

Mejlar dig privat med länken, då alla andra kan gå in och på min sida och ändra mm om jag länkar öppet :)

-Bättre ökänd än okänd

Spiritinthesky
2013-05-15 14:03
#3

haha jag har alltså ingen aning. har aldrig ens noterat att det stått så i en propp.. men bedömningen är i alla fall fel + tid+fel så fråga på plats vad de menar med siffrorna. Jag är nyfiken också :)

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Gullan_J
2013-05-15 21:08
#4

Så det är en tävling med först en grundomgång där de (till exempel) 15 "bästa" kommer till omhoppning och där vinner den med snabbast tid och  minst antal fel?  :)

Tänkte så att det inte är någon med omhoppning direkt om man klarar grundomgången…

-Bättre ökänd än okänd

JenniferH
2013-05-16 11:04
#5

Det har kommit en ny bedömning som används en del vid större tävlingar som också har två faser och som räknas på tid samt fel, men skillnaden är att man får hoppa omhoppningen även vid t.ex. 4 fel i grundomgången. Då kan resultatlistan se ut såhär "4+4 fel 62,5 tid" vilket betyder att ryttaren rev i första men får bara med sig felen och får hoppa vidare iaf. 

T.ex. bedömningen 382.4.3 A:0+A:0 är den vanliga traditionella bedömningen med två faser, där man bara får fortsätta om man är felfri i grundomgången. Siffrorna har lagts till för att förklara bedömningen ytterligare.

Just bedömningen som du skriver om 382.4.6 har jag aldrig haft på någon tävling men jag gissar att principen är densamma.

Upp till toppen
Annons: