Annons:
Etikettövningar
Läst 1745 ggr
strong.ale
2013-09-30 17:47

Miljöträning

Vad har ni till eran miljöträning?

eller

Ni har inte varför?

Annons:
[Anamalar]
2013-10-02 10:29
#1

Jag har inte specifik miljöträning men vi åker iväg ca. en gång i veckan och tävlar eller tränar och det anser jag vara en typ av miljö träning 🙂  Egentligen är det väl miljöträning varje gång de utsätts för något som de inte är riktigt vana vid 😉

viktoria91
2013-10-02 16:51
#2

Miljötränar aldrig, har en ponny som tar varje chans hon får till att klia sig på soptunnor, slicka på bilar, halvt krypa in i traktor, gå på metallskivor m.m. ;)

JustMySelf
2013-10-03 23:45
#3

Jag tog några gånger per år, men det är egentligen inte miljöträning utan lastträning. Min häst tycker inte om små transporter, under hela första året vi hade honom åkte han bara lastbil och riktigt stora transporter med gott om plats för två stora hästar. Där har han aldrig tvekat att gå in så det blev lite av en chock att märka att han inte ville gå in när det var en vanlig transport.

Har tyvärr ingen egen transport så lastträning är svårt, så ja - ett par gånger per år.

Tusen
2013-10-04 13:19
#4

Varje dag som hästen används är väl miljöträning. 😉

Varje träningstillfälle är ju miljöträning eftersom vi till 99% alltid tränar utomhus på alla möjliga vägar och fält.Nästan varje helg åker vi iväg och tävlar och byter då ut vår vanliga hemmiljö mot tävlingsarenor. Då och då händer det att vi åker iväg till något ridhus eller någon ridbana.
Eftersom våra hästar används till trav, hoppning, dressyr, klassisk körning, galopp, avel, student- och bröllopskörningar genom städer och ute på landet så är de vana att möta allt möjligt under träningsturerna.
Jag tror inte vi mött på någonting alls som skrämt dem, någonsin.

Upp till toppen
Annons: