Annons:
Etikettallmänt-om-hoppning
Läst 1177 ggr
[EmmiieErixon]
12/1/13, 11:15 PM

Att tävla???

Suttit och grunnat lite och kom fram till att tävlingsvärlden är väldigt alien för mig. Hur funkar allt? Och divisioner och det? Hur kommer man vidare till SM är det divisionerna? Kan man tävla med en ridskole häst med tillåtelse? Vart börjar man? Kan någon ge mig lite skapligare med kött på benen för jag känner att detta börjar bli en djugel.

Annons:
engelmaark
12/5/13, 1:38 PM
#1

Har du Grönt Kort? Det behövs och då lär man sig allt, typ :)

[EmmiieErixon]
12/5/13, 11:31 PM
#2

aa jag har grönt kort :) men har virrat till det ordentligt med detta.

Vet att klubb kan jag tävla på ridskolans hästar och även pay n jump men lokal lixom vad händer då..för tror inte att de tog upp hur lokal och division funka ? blir jätte virrig ??

imsuchadiva
12/6/13, 5:41 PM
#3

Hästen ska vara fullt vaccinerad för att få delta på lokala tävlingar.
Häst & ryttarlicens ska betalas in på tävlingsdatabasen, tdb.ridsport.se På tdb hittar du även massor med bra info.
Lokal är ungefär som en pay n jump, men på lokal måste ni ha licenser.
Du anmäler dig till en tävling via tdb, nästan alla tävlingar tar även betalt via tdb.
Att tävla i divisioner är lagtävlingar, då är man i kontakt med sin klubb och frågar om man får vara med alt får erbjudande att vara med. Hur det går till är det bara att prata med lagledaren om.

Vissa ridskolor tillåter att eleverna tävlar med deras hästar.
Om du tävlat lite klubb och pay n jump så är nästa steg att tävla lokalt.

[EmmiieErixon]
12/7/13, 5:57 PM
#4

Okej tack det var det sista där som jag ville veta :) tacksii :D

imsuchadiva
12/7/13, 6:02 PM
#5

Varsågod :D
Hoppas du kan börja tävla snart om det är de du vill :)

/ fredrikalidman.blogg.se

[EmmiieErixon]
12/7/13, 6:07 PM
#6

Jo det är ju det jag vill, tyvärr flyttade jag ut från mina föräldrar i somras så har inte råd med egen häst längte :/ men ska börja rida på ridskolan här och hoppas kunna få bra kontakt med dem :) har men tur så kan man få tävla lite klubb iaf :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: