Annons:
Etiketthopptävling
Läst 1759 ggr
alexandraalmgren
1/31/14, 10:48 PM

Pay And Jump!

Är nu anmäld till min första pay and jump på 2år, och hästens första någonsin.

Vi ska 'bara' hoppa 40cm för att miljöträna honom lite, men tänkte fråga er tävlingsmänniskor här vad era bästa tips på en tävlingsdag är?

Annons:
Ultra
2/2/14, 11:22 AM
#1

Gör som du brukar göra när du rider. Gör inget konstigt av de. Var lugn och ha så roligt tillsammans med din häst. Kom i god tid så att hästen hinner vänja sig vid allt. Gå banan och memoera den ordentligt. Om du inte ska starta tidigt så kan du kolla på de andra hur de rider banan. Ta god tid på att rida fram din häst så att den känner sig trygg. Glöm inte att andas.

iMAKiTTYCAT
2/4/14, 8:50 PM
#2

Se det som en kul träning, när ni varit ute fler gånger så kan du kräva mer av dig och din häst men första gången ska bara vara rolig och lärorik! :)

giffan
2/18/14, 7:53 PM
#3

Vad för regler gäller vid en Pay&jump? Att hästen ska va vaccinerad, men sen då? kläder osv? grönt kort? Har ingen aning och va jätte länge sen jag höll på med ridning.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

iMAKiTTYCAT
2/18/14, 8:15 PM
#4

På pay&jump får man nog ha vilka kläder man vill. Alltså "vårdad" klädsel men det är nog inga strikta regler om vad man ska ha. Grönt kort o vacc. är jag osäker på då jag bara har tävlat på de 2 klubbarna jag är medlem i.

alexandraalmgren
2/21/14, 7:46 PM
#5

Jag har inte Grönt Kort så det verkar inte behövas, vacc behövs alltid :)

Gick väldigt bra på P&J för övrigt, han klev över alla hinder men ser det som en positiv grej att han höll sig lugn och fokuserad :)

Ung1969
2/24/14, 5:18 PM
#6

Man behöver inte grönt kort för att va med på en tränings tävling alltså pay and jump men vaccination är måste och man ska föröka TR regler så gott det hår alltså lasta ut med träns mm men klädsel är valfri men väst för de under 18.

Annons:
Upp till toppen
Annons: