Annons:
Etikettallmänt-om-hoppning
Läst 4132 ggr
Winstona
7/26/18, 4:58 PM

Senaste hoppningen!

Hej! Jag tänkte att man här kunde berätta om senaste gången man hoppade. Vad man gjorde, känslan, hur det gick och vad man planerar. Kanske kan vi få inspiration från varandra?

Annons:
Vrilen
7/26/18, 5:28 PM
#1

Tänkte hoppa ikväll ( första gången på flera månader 🤫) så återkommer väl med hur det gick.

Bjallstal
8/7/18, 10:08 PM
#2

Så här såg sista skuttet ut på min lillasysters förra hoppträning. Gullan hoppade av lite tidigt men vilken pärla det lilla russet är

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Winstona
10/7/18, 7:55 AM
#3

Hoppträning för bästa Björne i tisdags! Riktigt roligt😁 Nu taggar vi klubbmästerskap privatponny!

shia
11/11/18, 11:03 PM
#4

Senaste gången var första gången jag hoppade min passhäst(några v sedan) Haha. Han tyckte det var askul. Haha kände vikten av att ha en bra blick där, vända å sen styra rakt i titta fram hålla om så han skulle förstå han skulle hoppa, han hoppa av långt innan, lagom högt å landa typ femtioelva meter efter(hoppa typ ett stort vattenhinder kändes det som) När jag skulle komma igen å fatta galopp balla han iväg i ngt galoppsprång, kunde korta upp å hoppade av typ perfekt. (långt men inte så långt innan.

Winstona
11/13/18, 12:22 PM
#5

Jag hoppade i lördags, på en ponny jag aldrig ridit förut. Han har gått med i gruppen tidigare och ofta vägrat några gånger per lektion, relativt oförberett. Det i kombination med en obefintlig hals gör att man lätt åker av haha. Först la vi upp stigbyglarna framför sadeln och värmde upp. Sedan hoppade vi en serie på två hinder på långsidan fortfarande med stigbyglarna framför sadeln. Ca 40 och 60cm var hindren och typ 6 galoppsprång mellan. Efter det gör vi en knut på tyglarna och hoppar serien igen. Vi var tvungna att ha händerna på huvudet😁. Efter det ska vi blunda, ha händerna på huvudet och utan stigbyglar! Det var lite nervöst eftersom jag visste att han kunde vägra men alla i gruppen klarade det ink han och jag! Det var jättekul och säkert jättenyttigt😄

Upp till toppen
Annons: