Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Läst 34 ggr
Hejpådig157
2023-06-16 14:55
0

Nyfunnen hopprädsla:/

Hjälp

Jag har aldrig haft problem med hoppningen. ALDRIG, styrt på allt tränaren eller ridläraren pekat på, men vilken häst som helst. Ung eller gammal, snäll eller jäkligt dum.
Inga problem.
Men idag när jag skulle hoppa min egna som nu får hoppa efter en lång hoppvila. Så vågar jag inte. Är vanligtvis följsam och hänger med i alla språng. Inte idag, vi närmade oss hindrena på kanske 50 cm och min hjärna säger stopp, småpanikar för mig själv och stelnar ihop.
Gör det alltså bara skit för hästen. Vilket jag är galet missnöjd över.
Jag tror det ligger i att jag inte vill fara av efter hindrena. Var med om några olyckor, ganska seriösa, efter jag fått hoppa ridskolans nya. Den drog av mig efter hindrena. Vilket nog sabbade min självkänsla. Gav inte upp och gav mig inte tills vi tog oss över utan att han skulle dra av mig. Då trodde jag det var lugnt.
Men tydligen inte. Hoppade en av ridskolans hästar en månad efter det och då gick det svinbra.
Men nu när jag sitter upp på min egna fantastiskt snälla och trygga häst. Skiter det sig.
Har ni några tips eller bara ren kritik.
Allt upskattas. Tack på förhand

Pilspets
2023-06-16 21:24
0

#0: Denna sajter inte så aktiv,prova här istället.😊

Mötesplatsen för alla hästintresserade! Här kan vi utbyta erfarenheter och ta hjälp av varandra i olika situationer.