Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etikettallmänt-om-hoppning
Läst 482 ggr
Linnea Starstable123
2021-07-19 14:26
0

Saknar ridläraren:(

Hej! Jag är en ryttare som ridit i tre år på ridskola och vill att min ridlärare ska komma tillbaka. Hon är just nu föräldraledig, och har varit det sedan hösten 2020. Jag saknar henne pga att hon var snäll, lyssnade, respekterade och var liiiite sträng. Nu har vi en annan ridlärare som är för sträng. Hon kräver av oss att hoppa en viss höjd, ca 60-65 cm trots att vi i gruppen kan hoppa så högt är hon sträng och kräver att vi ska klara det toppen. Men jag står inte ut med henne, och jag ville jättegärna ha tillbaka min gamla ridlärare.
Hur ska jag tänka för att vänja mig vid min ”nuvarande” ridlärare? Snälla hjälp!

~Bästa Lukas~
Verona=🖤

EvertPevert
2021-08-15 15:11
1

Hmm, det där är svårt. Jag vet själv hur det är när ens favorit ridlärare tex är sjuk och man måste ha en vikarie som man inte trivs med.

Men det bästa är nog att gilla läget och försöka göra det bästa av det. Försök att prata med ridlärarn och säg hur du känner, att du tycker det känns för svårt eller att hon kräver för mycket och du inte känner dig bekväm med det som ska göras.

Och ridlärare skulle aldrig utsätta ens elev för något som de inte vet om att personen klarar av. Kräver hon något så tycker säkert hon att ni klarar av det, men kanske att ni slarvar och är då sträng för att ni ska försöka lite till?

Hoppas det löser sig!