Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etikettoff-topic
Läst 884 ggr
HannaT
0

Goddag 12 maj

Hej hej!

Hur mår ni allihopa? Och hur ser dagen ut?

Jag orkade inte gå till skolan idag så jag har suttit här vid datorn och druckit kaffe. Kollat på lite bra-dåliga serier på TV:n också. Jag ska se om jag orkar rida idag, men det tror jag nog. Sedan släpper nog jag och Jennifer ner våra hästar på betet en kort stund igen, det har gått lite segt för oss med invänjningen i år.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Thea
0

ORKADE inte gå till skolan??? Förvånad Herregud!!! Jag ska nog ringa chefen imorgon och säga att jag inte ORKAR gå till jobbet, men fullt betalt vill jag ha! Foten i munnen Du binder ris i egen rygg för att du inte orkar gå till skolan nu kommer att straffa sig längre fram i livet! Flört Men men, nog med pekpinnar nu! (Jag blir bara så rasande förbannad på ungdomar som inte förstår att skolan är deras grund till en tryggad framtid….!)

Idag är det först jobb som gäller! Sitter med tunga stora utskrifter som ger mig lite surftid mellan. Oskyldig Sen far jag till stallet där markarbete står på schemat. Vi ska repetera gårdagens övning och om det går bra kommer vi enbart att jobba med mjuka stora böjda spår för att vara fräscha tills hoppträningen imorgon.

Sen ska jag hem, äta middag med sambon, mysa med kissarna och se semifinalen i schalger-EM. Skrattande

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

HannaT
0

#1 Haha, jag kan förstå din frustration till en viss del. Men jag har varit skoltrött sedan 6:e klass. Jag tar studenten om 1 månad och har jobb efter det, så det ska nog lösa sig :B Skoltrött är jag men arbetsmoralen är det inget fel på!

Jasså semifinalen går idag… Ska man orka kolla kanske? Är Sverige med?

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Thea
0

#2: Jo, jag förstår att man är skoltrött! Det var jag också! Men som "vuxen" (iaf enl körkortetFlört ) MÅSTE jag ju få häva ur mig om dagens ungdom! Flört *hör ironin flöda*

Enda problemet är att semifinalen krockar med Desperate Housewifes!!!! Gråter Det var ju värsta cliffhangern förra gången….

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

Lindbygarden
0

Go dagens!

Har idag tagit ut bebishästen med grimskaft första gången. Det var inte poppis, han blev arg och ropade på morsan. Ta bort äckliga tanten från mig!!!

Men mammahäst njöt av sin nya frihet och strosade med för att stann och beta lite. Men med ögla runt rumpen och lite vilja så gick det sen fint.

Fick klia en stund sen för att han inte ska tycka att jag är superäcklig, så allt förlåtet.

Har framför mig att ta in åringen som är nykastrerad sen i lördags men där vet fick komma tillbaka igår och fixa till. Han ska sprutas, tvättas, motioneras och få metacam. Jag våndas lite för han tycker inte det är roligt. Nästan 1.60 hög är han också så det är ingen liten skvätt att jobba med. Han är väldigt svullen i skapet idag..

Ska också inom det närmsta bestämma vilken av gossarna jag ska sälja, usch inte lätt men ngn ska säljas om inte då båda för vi har bestämt att vi ska ha ston hemma. Samt vi ska ha råd att betäcka om också.

sen blir det so mvanligt pyssel med barnen och schysst middag. Trevligt med semin! Va bra att du nämnde det Thea, ska gubben få köpa mys och jag skjuta upp bantningen ytterligare en dag..eller tvåOskyldig