Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etikett: allmänt-om-hoppning
Läst 1394 ggr
LinaN
0

Hoppande Dressyrtotto :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår löshoppade jag min 4-åring på ett mycket okonventionellt sätt. Jag slängde upp ett hinder i paddocken längsmed ena långsidan, sen gick jag i mitten och påminde lillkillen om att inte stanna och äta under staketet till paddocken. Så jag hade inga infångare eller någonting, men OJ vad skoj han hade :)

Tänkte dela med mig av några bilder till er som inte hänger inne på dressyr :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

LinaN
0

En till :D

LinaN
0

och här är min favorit! Min lilla tiger! Här ligger hindret på 90 cm och han flyger över med god marginal :D

Han hade jätteskoj, värsta bockserierna emellanåt och massor med bus!

starcatcher
0

Snyggt :D

du kanske skulle tävla hoppning på honom? bara för att visa att grova häsar kan! :D

LinaN
0

#3 vi har planer på att vara med på KM i både dressyr och hoppning till vintern. Sen vill jag ju inte att han tävlas över 1 m med tanke på att han är stor, vill ju spara hans framben. Men nångång ibland är ju inte hela världen.

Men det största hindret är ju att jag är så förbaskat feg när det kommer till hoppning ^^ Kan jag inte hoppa det själv jämfota så hoppar jag inte gärna med hästen heller ^^

Jag rider ju dressyr bara för att visa att grova hästar kan :D så det är litet samma sak i hoppningen även om jag gör det mer för min egen skull för att våga mera :D

starcatcher
0

#4 hahah, du får helt enkelt lära dig att hoppa högre jämfota då! ;D

HannaT
0

Vad härligt att se, han är ju så fin. Och han hoppar ju riktigt snyggt på sista bilden! Gymnasikhoppning på små hinder gör nog honom bara gott.

Lycka till på KM!

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

LinaN
0

#5 jag får nog göra det ^^

#6 det verkar nästan som om han behöver litet höjd för att få med sig alla ben… För som sagt den sista bilden är han superfin på, både fram och bak och det var synd man inte hade en filmkamera på plats med för jäklar vad häftigt det var :D

Känns som att när det är små hinder så fjantar han litet mer, han kanske känner att han inte måste anstränga sig så varför göra det då? ;) han är alldeles för lik matte.

Marija
0

Han är verkligen duktig =)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Tin-Tin74
0

#7  Han är verkligen fin! 

Det är ganska vanligt att de inte hoppar ordentligt på för låga hinder. Precis som du säger så verkar det som att de int bryt sig om att anstränga sig om de inte behöver.

LinaN
0

#9 men samtidigt varför tar han då i så in i bängen ute i skogen? Ett litet dike hoppas som om det vore en vattengrav ^^

Fast sen har han gjort sig känd för att hoppa bankhinder över muren och upp på gödselstacken också… Bara för att det låg några äckliga utsorterade morötter däruppe på. ^^

Den andra unghästen i stallet o hennes matte visar hur hög muren egentligen är ^^

Lindbygarden
0

#10 tror att de till stor del överhoppar sig på diken/vatten då de dels inte vet hur djupt det är samt om ngt kanske lurar däri.. men bara min amatörfunderingar*fniss*

HannaT
0

#11 Jomen visst. Vatten är ju läskigt för vissa hästar pga av spegelbilden. Hade du velat kliva rätt in i himlen? :B

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

LinaN
0

FAst diket är ett sådant där brungrått ett med massa gräs som växer upp längsmed kanterna…. fjantotto hoppar där, men sen kan han hålla på att gå ner sig i ett 1m djupt dike bredvid vägen… Han har ofta koncentrationen överallt utom där han borde ha den ^^

Anna
0

Oh vad duktig han är!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se