Grönt kort
Hur gammal måste man vara för att få ta det gröna kortet, 13/14 år?
Har fått för mig/hört att om man åker på tävling med någon som är över 18 och innehar grönt kort så behöver man själv inte ha det?
Kan någon reda ut det här :)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Under 12 år tror jag det är. Jag kollar upp det imorgon kväll om vi inte får svar här. :B
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Under 12 behöver man inget grönt kort..

#2 Fast då måste man ju som sagt ha med sig en myndig person som har tagit grönt kort.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

När jag tog grönt kort va jag 12 eller 13 kommer inte ihåg, men om man är över 13 så måste man ha grönt kort även om myndig persom har det… man ska alltså unna reglerna när man är såpass gammal
Jag har för mig man kan ta Grönt kort i vilken ålder som helst, men man får tävla utan det om man är under 13 och har med sig någon myndig som har det. Är man 13 eller över måste man ha det för att få tävla.
Rätta mig om jag har fel!
Vi som har grönt kort kurs i stallet idag har koll på det. Det är 13 år :)
Sthlmsjenna - Sajtvärd på ridtravare.ifokus.
Sveriges största ridtravarblogg - http://stockholmsjenna.se
såhär stod det på klubbens hemsida:
Du kan göra Grönt Kort-prov från det år du fyller 13. Från det år ryttaren fyller 14 det obligatoriskt att han/hon själv har avlagt provet.
Sthlmsjenna - Sajtvärd på ridtravare.ifokus.
Sveriges största ridtravarblogg - http://stockholmsjenna.se

Men om man tex. Bestämmer sig för att börja tävla när man är 15år hur går det då?
#8 Då måste man ta Grönt Kort innan man börjar. :)

Okej så om jag börjar när jag är 15 så måste jag ta det före jag är 14 eller?
passar på att fråga en fråga om grönt kort jag med, måste man ha grönt kort för Cr? :p
#10 Börjar du tävla när du är 15 måste du ta det innan du börjar tävla. Spelar ingen roll om det är dagen innan eller ett år innan, vad jag vet.
#11 Beror på vad det är för CR. Är det klubbtävling, nej. Lokal, ja.
Av #7 får du ett kort enkelt och korrekt svar. Barn t.o.m 13 rider på ex.vis förälders gröna kort. Därefter måste man ta ett eget kort.
#12 okej,tack så mkt, :) menade Cr på klubbnivå .
#14 Jag har tävlat CR på klubb utan grönt kort.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus