OT Foder
Vad ger ni era hästar för foder nu och varför? Sort, märke, hur mycket m.m?
Dvs. utanför grovfodret.

Efter ridning varannan dag så får hon 13 dl havre, 5 dl betfor och en mineralskopa soja, lite salt och ett äpple. Hon går på bete nu. (Medryttarhäst)

Kalle går också på bete nu. Han får en halv skopa havre med b-vitamin efter ridning.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Mina går också på bete.
Ponnies går enbart gräs.
ridtravarna och arabian part breed får gräs och en skopa havrekross.
hbl får gräs, 2 kg havrekross och 1 liter betfor. (hon är extremt svår att hålla hull på)
Alla får mineraler, salt och vatten naturligtvis!
Nu ska vi se….
Min får ca 1,5 kg havre, 0,8 kg Hippo Pro Champ och 0,4 kg betfor (torrvikt) med div "godsaker". 
H. Thea
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

Märta som är högdräktig äter nu 1,5 kg krafft125 1,5 kg musli, 05kg luzern och 0,5 kg betfor om dagen, det blir uppblött ca 2 st 10litershinkar, uppdelat på två mål. hon går ute på bra bete. Ponnyn äter 0,5kg musli de dagar hon rids, sedan slickar hon resterna efter märtas brakmåltid….
Wilma får gröt morgon och kväll och lite musli när hon kommer in från hagen. "gröten" består av 4 nävar betfor (eggersman) 1 kraftmått korn (köpt av privatperson) och 1 kraftmått kli (granngården). detta blandas med vatten samt sojaprotein, -vitamin och biotin. detta delas upp för morgon och kväll. i lunchen har hon, förutom musli, 1 mineralmått med ursonne (dr.Sheattes) hon får 8 kg hö varje dag utspritt med mest morgon och kväll.
muslin är mest för att hn ska få något att tugga på i krubban. "gröten" var något den förra ägaren gav hene och eftersom hon gillar det så fortsatte vi ge henne det.
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
Min hästar går på bete nu, men min häst för en halv skopa allroundfoder när vi har ridit, och min ponny får bara äta gräset i betet.