Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etikettutrustning
Läst 2858 ggr
HannaT
0

På fötterna

Vad har ni helst på fötterna när ni hoppar? Stövlar eller ridskor?

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

HannaT
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har CRW-stövlarna från Hööks som jag verkligen gillar. Dem använder jag vid hoppning, tycker att de ger bra stöd och är snygga.

Till vardags rider jag också med samma stövlar, eller ridskor, eller ridskort med shortchaps.

J-Parnebo
0

jag vill köpa ridskor, men just nu rider jag med ridskor och ibland shortchaps.

Marija
0

Jag rider i short chaps och ridskor med stålhätta.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Peppe
0

spelar inte så stor roll, stövlar eller skor, jag tar det jag har på mig ;)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

LinaN
0

Ridskor och shortchaps oavsett dressyr eller hoppning om jag ska tävla, hemmavid så rider jag oftast i kängor eller vad jag nu råkar ha på fötterna…. kanske inte alltid det smartaste men det går.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

WhoCares-01
0

äger inga stövlar ens så ja rider i skor och short-chaps

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

Akerberg
0

Rider alltid i antingen vinterridstövlar, läderstövlar eller skor + short chaps beroende på årstid o tillfälle. Mina vinterridstövlar som jag inte har kvar längre pga dålig hållbarhet (2 par har gått sönder… sen gav jag upp) var det skönaste jag haft! Var superbra att hoppa med =) Annars föredrar jag läderstövlarna, tycker det blir för sladdrigt med chaps

Thea
0

Ridstövlar i läder, men de börjar ge upp nu! Rynkar på näsan Jag satsade på ett par kvalitétsstövlar trodde jag, men nu så här med facit i hand så var det inte värt pengarna. Eller ja, de har hållt i snart 5 år, men det tycker jag är lite dåligt för ett par stövlar som kostar flera tusen! Skrikandes 

Jag funderar på att spara ihop till ett par tretorn. De ser så mjuka och sköna ut! Men de är f*n inte snygga!!!!

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

[MajaWrangstadh]
0

Jag rider antingen med Mountain Horse jodphurs eller Mountain Horse Richmond Hogh Rider, ridstövlarna. Föredrar stövlarna när jag hoppar. :)

Fiona
0

Jag rider i mammas gamla konstläderstövlar ;)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Tin-Tin74
0

Om jag får välja så blir det stövlar just för att jag upplever det som att jag får bättre stöd för skänkel. Men ofta blir det vad som finns på fötterna just då… Slarvigt av mig tycker jag…Skäms

Lauth
0

Har ett par läderridstövlar från Treadstone som jag älskar högt. Dom är smidiga sammtidigt som dom ger ett bra stöd både i hoppningen och dressyren.

ponny-tjej
0

tänkte köpa tretoRn är dom hållbara??

SSAA
0

jag vill ha ett par smidiga och bekväma ridstövlar men har för tillfället inte så mycket pengar ^^

Rider alltid annars, tävling eller inte i mina älskade jodphur och slitna shortchaps, kan inte leva utan dom!!  Skrattande

HannaT
0

#13 Har aldrig ens testat tretorn själv men har hört att de går sönder rätt lätt och ofta. Dock är det ju bara att gå till affären och byta dem om det skulle hända.

Mollsz
0

Jag har mina ridskor med stålhätta när jag rider :) Hade ett par läderridstövlar från hööks, men de har blivit för små :(

Musse-Pigg
0

Ridstövlar, tycker att det ser snyggt ut Glad