Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etiketthopptävling
Läst 1474 ggr
SSAA
2009-06-04 14:57
0

Nervöst!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På lördag är det tävling på hemmaklubben, ska tävla 2 st l:c med d-ponny.

hopptränade i onsdags och då var hästen brunstig och när hon ä brunstig är hon helt sjukt sur, vill inte sammarbeta och absolut inte hoppa ^^

hoppas verkligen att det går över tills på lördag för annars är hon helt underbar i allting. snacka om nervöst Tyst

(de är jag och hästen på bilden :)  )

HannaT
2009-06-04 14:59
0

Brunstiga ston är ju som dom är. :P

Jättekul att du ska tävla, hoppas det går bra för dig. Glöm inte att uppdatera här sedan!

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

SSAA
2009-06-04 15:01
0

:) tack jag hoppas att mamma är sammarbetsvillig i motsats till hästen och tar kort på mig x)

HannaT
2009-06-04 15:01
0

#2 Haha precis.

SSAA
2009-06-06 16:40
0

Tävling i Gamleby, lokala L:d, L:c och L:B

Jag hoppade två L:C varav en klass ingick KM

I första klassen kändes hon skitfin på framhoppningen och ville verkligen hoppa, sökte hinder o så :)

Väl inne på banan började hon riktigt bra i rätt tempo och så, tittade dock på 2:an som va ett ljusblått plank. jag kom lite i obalans för att jag var tvungen att driva rättså rejält för att hon inte skulle stanna eller så jag hann precis med henne över hindret, var inte riktigt i balans till 3:An men då sökte hon hinder igen och hoppade riktigt fint :)

Vi kom runt banan på snabbast tid och vann mot all förmodan klassen :) sjukt kul :)

Klass nr 2 ; hittade ingen banskiss någonstans och kände att jag behövde värma upp hästen lite smått så jag bestämmde mig för att kolla på b-ponnyeran när dom hoppade innan mig (jag rider d-ponny) samma sak påå uppvärmningen även denna gång, sökte verkligen och ville verkligen inte riva :) Inne på banan gick hon asfint förrutom på samma plank som i förra klassen men även denna gång hoppade hon om än långsamt :) et var bedömning A0:A0 vilket gör att omhoppningen är efter avslutad kat d för alla felfria i grunden, jag drog upp ett bra tempo redan från början och hon svängde asfint även de snäva svängarna och jag kom 3:a, ca2 sekunder efter 1:an :)

Helnöjd och mera tävling blir det

Bilden är från prisutdelningen i 1:a klassen

starcatcher
2009-06-06 19:20
0

skitkul att det gick så bra för dig! :D

jag tycker att det är ännu roligare att du vann och hade så enkel utrustning, tänk om folk kunde förstå att hoppningen inte bara handlar om skarpa bett, sporrar och spö, och rida som du, på kunskap istället för våld! :D

HannaT
2009-06-06 21:01
0

Grattis igen!

SSAA
2009-06-06 21:55
0

#5 och 6 tack så jättemycket, det roliga är att hon är en ridskolehäst oxå men har kapacitet att slå alla dessa "rikemansponnyerna", ren kämpaglöd :)

starcatcher
2009-06-06 21:59
0

#7 det gör ju det hela ännu bättre! :D hatar folk som typ; äh, rider hon ridskolehäst? hon är inte lika cool som viiiiiiiiiiiiiiiii. haha! bra kämpat hur som helst! :D

SSAA
2009-06-06 22:02
0

Slänger med en till bild.

detta var det hindret hon hade lite problem med därav hennes roliga framben :)

SSAA
2009-06-06 22:04
0

"Porträtt"

SSAA
2009-06-06 22:06
0

Prisutdelning i klassen jag vann, ser jätteblyg ut Skrattande

dessutom är det synd att hon täcker för den underbara hästens fina ansikte :)