Bästa hopphästen?
Vilka hopphästar tycker du bäst om? Och nu pratar vi inte om de egna kusarna, utan världsklasshästarna!
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Själv är jag väldigt förtjust i For Pleasure, han är nog den stora favoriten. Okidoki är häftig med sin galopp, och Shutterfly är ju i en klass för sig.

Jag gillar den lilla men tuffa hästen Flexible som alltid kämpar med en någt förstor ryttare i sadeln men som ändå är en av världens topphästar. Okidokis galopp är helt fantastisk, sen gillar jag också Ludger Beerbaums världscuphäst; hingsten Coupe De Couer så underbar helt enkelt… 
Shutterfly är oslagbar!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Som ni redan sagt, Shutterfly! Inte konstigt att den hästen nått toppen!
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner
ITOT DU CHATEAU <333
Rids av Edwina Alexander från Australien, femma i världsrankingen tror jag. 158 (!!!) centimeter hög, kom 11a i OS om jag inte minns fel.
Heeeeeeelt otrolig!
har blivit lite småkär i svantes pålle, men jag suger på namn så kommer inte ihåg vad den heter:/ men härlig studds iden:) gillar också Edwinas:)
a jag bara ÄLSKAR Okidoki. han är ju bara såååå underbar med sin härliga galopp(!). och så Svantes Saint Amour!! helt fantastisk liten hingst ^^
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3

Saint Amour ja, vilken kämparglöd!

jag håller helt med om de ovanstående,,, Shytterfly, okidoki är helt oemotsståndliga… men själv bara ÄLSKADE jag Gitania som reds av Marcus Ehning, Helt fantastisk. sedan PiaLotta är ju helt okej oxå
av de svenska gillar jag Classic Lady väldigt mycket
För mig finns det bara en som kan titulera sig som "Världens genom tiderna bästa hopphäst". John Whitekers MILTON. Kan fortfarande känna stämningen när de kom in på banan i Skandinavium. Det var magiskt.
Han kan titulera sig på flera olika sätt. Drömhäst, sagohäst, legend, gudomlig. Det var en häst för sig det.

#10 Jaaa, Milton toppar min lista också!
Shutterfly skulle man ju inte tacka nej till ;)
Men jag är helt kär i Rolf-Göran Bengtssons hingst Quintero la Silla, den är ursnygg:D

Milton :D
Håller med #7
Okidoki är min favorit, och hans galopp ser ju så himla härlig ut (:
Okidoki, Balubet du Rouet och Shutterfly!
Pim
Svårt att nämna en! Mångar har bra och dåliga sidor och jag önskar att jag fick plocka lite egenskaper här och där. 
Jag älskar Shutterfly för hans otroliga vilja för sin ryttare! Det TEAMET är det mest samspelta jag sett på länge.
H. Thea
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se