"God morgon" 18 Juni
Hejsan:) Kom precis in från stallet. Fick reda på att det inte var någon hoppträning imorgon så jag passade på att hoppa lite idag istället:P Gick faktiskt riktigt bra, gjorde inte någon speciell övning utan hoppade bara lite på volt och på en oxer. Sunshine var ganska slö men hon skötte sig kanon. Har äntligen fått ordning på mina händer och mina hälar:) Fick mitt Gröna kort igår så snart kommer vi ut på tävlingsbanorna:D
Vad ska ni göra/har gjort med hästarna idag?

Har du behövt visa upp ditt gröna kort på clear rounder?
Jag har inte hunnit göra mer än att städa här hemma. Imorgon är det ju midsommar så vi ska ha lite gäster. Om det inte börjar regna så ska jag jobba igenom Kalle i paddocken idag, och det ser jag faktiskt väldigt mycket fram emot. Kalle funkar så bra på ponnyhacket och då blir det så roligt att rida.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

#1 Jag har ju oftast åkt med Selina och liksom "ridit på hennes" eller vad man ska säga:) Men vissa klubbar är ju noga med att man ska visa upp det har jag hört?:P Men nu har jag äntligen skaffat eget:D
Ja visst är det roligt när det funkar bra:D Sunshine gick jätte fint idag och då blir det genast mycket roligare:)

#2 Bara nyfiken :P Jag har själv aldrig behövt visa upp mitt.

#3 Okey:P Men måste man verkligen ha grönt kort på Cr?

#4 Jag har faktiskt ingen aning… Är kanske olika mellan klubbarna?

#5 Ingen aning:P Emelie sa när vi var mindre att man var tvungen att ha det gröna kortet för att kunna starta men jag vet inte riktigt om jag ska tro på det? Haha hon är ganska bra på att lura en:P

#6 Hahaha, det är hon verkligen! Men jag tror att man måste ha det. Relsbo-Jeanette, sa att hon inte kunde vara med och hoppa clear round på ale när Sara var där, för att hon inte hade grönt kort.
Godeftermiddag!
Har handlat och lite annat med min syster idag, hon ska ha midsommarmiddag imorgon så det har blivit en hel del inköp. Sedan ska vi baka bullar och göra egna pizzor till middag :) Blir ingen ridning på hela helgen för min del, åker med min kompis familj till en stuga ute i Jämtland ikväll!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

#7 Har Sara eller Jeanette ingen grönt kort?:P Fattade inte(a)

#9 Blev lite fövirrande ja. Jeanette har inget grönt kort :P
#8 Åh vad sugen jag blir på pizza…

#10 Men har inte hon tävlat mycket eller är det bara jag som har fått för mig det?:P

#11 På Relsbo kanske? Där lär hon ju inte behöva visa det, haha :P Sara sa att hon haft det innan, men tappat bort det.
God eftermiddag ^^ Jag har bara städat idag… :/ lagom kul.
Hästarna vaccinerades i Tisdags så de ska få vila några dagar. Ena hästan brukar bli rätt så dålig efter vaccinering, så han får vila lite extra. ^^ Har ju 2 små fölisar nu (ardennerhingst och shettis-åring) så det blir mycket pyssel med dom. Tyvärr inte idag. :| Vet inte riktigt vad som är meningen att amn ska skriva i dessa trådar men jaja. ^^ Hoppas ni får en fortsatt trevlig dag, och en trevlig midsommar!! :D
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

#12 Aha Haha:P

#13 Tråden är till för lite allmänt pladder om hur man mår och vad man tänkt göra. :P
God kväll :)
Idag har jag varit i skolan, seeegt var det. Hade i alla fall 1½ timmes bild, det gjorde min dag ;) haha!
Kom hem vid 5 direkt efter skolan och då gick jag med min syster och köpte en Ben&Jerrys - Cookie dough :) underbart!
Sedan dess har jag inte gjort mycket alls, bara suttit vid datorn typ. Pappas tjej kom hit från Sverige och hälsade på idag och hon tog med sig en påsa lösgodis och Tidningen Ridsport, efterlängtat :D
Och nuuu ska jag stänga av datorn och plocka fram min kreativa sida och fota lite, haha. Wish me luck typ :D
Tjiingeling!

#16 Låter som en underbar dag :P Vad är det du ska fota/fotade?
idag så har jag vart hos läkaren på morgonen, efter de red jag kanel och min kompis lånade aurora, så vi skrittade en mysig tur.
sedan så gick vi en promenad med hundarna,
nu sitter jag och väntar på besked om jag blivit faster eller inte, :)
#4 man behöver inte grönt kort för en Cr,
"Alla som tävlar, från lokal tävling och uppåt ska ha tagit Grönt kort."
en Cr, är inte en lokal tävling väl? :p

#19 Bra ju! Vart hittade du texten? Är nog bra att höra med billdal och kungsbacka för säkerhets skull ändå.
#20 på svenska ridsports förbundets hemsida.
jag har mejlat kungsbacka och billdal, kungsbacka sa att de var bra att ha, men behövdes inte och billdal är inte svarat ännu.

#21 Jättebra ju :)