Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etikettutrustning
Läst 7042 ggr
J-Parnebo
0

Vad använder ni för säkerhetsväst?

Finns en tråd om vilken ridhjälm, så tänkte att vi kunde ha en tråd för ridväst.

Gärna bild,inköpspris,butik och så kan ni skriva hur den är att rida i och så.

J-Parnebo
0

Jag har ingen bild på min ridväst, tror jag köpte den för 400 kr på gekås ullared.
men gillar verkligen inte min ridväst, är inte van i att rida i den, men tycker att den är stor och klumpig. det känns som jag inte kan röra mig i den.

SSAA
0

jag rider i en Racesafe från Hööks, en väst att rekomendera, superbekväm och skyddar alderleds förträffligt :)

kostade ca 2000 kronor :) men det är vad en bra väst kostar så jag betalar glatt :):)

Mollsz
0

Jag köpte en säkerhetsväst på Jump-In ridsport i Eskilstuna, vet inte vad det är för märke på den men den är superbra och skyddar utmärkt :) Den kostade 2000 kr nypris, men det är det värt!

Bacchus-a
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min väst då ;)  Jättebekväm och snygg! ;) Men många på stallet jag rider säger att den är för osäker och sådant. Men kommer man ut på en tävling har nästan alla sånna :p Så det måste ju bero på ngt x] Jag tycker att denskyddar jättebra. Dom säger att eftersom det är sånna rutor kan det komma grenar och sånt emellan. Men, aah! Den är iaf grymt skön och lätt att rida i. Väger ingenting. Lätt att sitta rätt i och den är mjuk och skön hela tiden på året! :D

HannaT
0

#4 Ja, nästan alla har ju sådan på tävling. Vad är det för märke?

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Mollsz
0

#4 Sån har jag med, dom är verkligen superbekväma :)

Glader
0

Rider i en väldigt klumpig väst. Men nu börjar stora övertalningen om att mamma kan betala en "rutväst" åt mig ! ;)

Rexona
0

#4 Jag är också nyfiken på vad det är för märke?

cillaw
0

om jag inte ser helt fel så är det  väl en RS väst (raceSafe)

Rexona
0

#9 Är det ?
Tycker dom är rutigare på ett annat sätt.
Jag kanske har fel.

cillaw
0

men du har nog rätt #10,   RS är kanske rakare i sina plattor  :S

[MajaWrangstadh]
1

Om jag inte ser fel så är #4 en Rider's Company.

oliviaoakilles
0

Jag har min Rider's Company/Dan rider & jag fullkomligt ÄLSKAR DEN! Den är superbekväm och anpassar sig vad jag tycker väldigt lätt efter kroppen, lätt att ställa in om man har mycket kläder på sig osv.. :) Dessutom är den kanonsnygg! ;) Lätt att rida i också om man har rätt storlek! :)

Köpt för 998 kronor på Hofors Hästshop, bra pris till sådan kanonväst!

Thea
0

Rider med en Tipperary. Otroligt skön väst på alla sätt och vis. Den följer kroppen väldigt bra, är mjuk och smidig och "låser" inte mina axlar.

Den är dock inte godkänd i europa men i canada och usa. Det räcker gott för mig och eftersom jag lämnat junioråren bakom mig för läääänge sen behöver jag inte tänka på det på tävling.

Den bäst bild jag har på västen är nog denna. (Fotograf: Matilda Schwartz.)

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

Splachfotografen
0

Rider med en Racesafe RS 2000 köpt från Hööks. Orginalpriset är 2 495 kr men när jag köpte den var det rea och kommer då inte ihåg vad jag betala för den. Riktigt bekväm, känner knappt av den när man rider. Stör inte vid hoppning då jag tävlar i den. Har den ibland på träning om vi ska hoppa mycket titthinder.

Bilden är senaste tävlingen och skärpan och det är inte så bra, men den duger för att man ska kunna se västen Flört

Magster
0

#15 Har en sån jag med Glad

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

WhoCares-01
0

en riders company för ca1500 kr på Svensk ridsport i Kungsbacka =). fick den i julklapp av mormor för två,5 år sedan och den behåller jag =D helt underbar och är inte ivägen alls

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

Marija
0

En billig från Granngården, det obekvämaste jag äger tror jag ;)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

WinterPrince
0

Vad fina säkerhetsvästarna har blivit på sista tiden. När jag red ponny och hade säkerhetsväst var den urful, och väldigt klumpig.

joooossan
0

Ingen :) Eftersom jag inte har börjat tävla Dite än pga hennes skada har det inte blivit av att jag köpt någon heller :P

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Eklang
0

Har likadan som #17. Den är jättebekväm, inköpt på Lyckås ridsport. Har ingenting negativt att säga om den.

Emma, medarbetare på Hästfoto.

LovisaJacobsson
0

Har en Racesafe, hur skön som helst!