Rädd för höga hinder
Hej!
Jag har hoppat up till 1 m men är rädd när jag hoppar över 80cm. Finns det något jag kan göra för att övervinna min rädsla, har hoppat 1 m hur mycket som helst men tycker det är obehagligt…
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
#0 jag har ju egentligen inte så jättemycket att säga eftersom att jag är smårädd för hoppning själv, men jag kan ju alltid ge vidare dom tips jag har fått. Träna på att bli säkrare på en höjd och höj sen succesivt. Du måste vara riktigt säker på en höjd för att kunna höja, jag har själv hoppat 1 m och det var lite småläskigt men man ska aldrig ge sig in på något som är för läskigt, visst jag är lite våghalsig men nu pratar vi inte om mig
börja med att hoppa 80 tills du är 100% säker på att du klarar den höjden. sen höjer du lite.
Känns som att jag babblar samma saker? haha
Emma, medarbetare på Hästfoto.
Ja, träna på :) Och så hjälper det kanske om du har en rutinerad, snäll häst som du kan känna dig säker på och få mer självförtroende på, tror jag.

Hoppa i höjder du känner dig bekväm med :) Sen när du tycker att det går bra så höjer du sakta ^^

har du någon kompis som ofta hoppar högre? har du möjlighet att varje gång du hoppar höja upp hindret till en högre höjd, kanske 2-3 språng? så att du vänjer dig, för det är bara en vanesak.
min kompis hoppar 120-130 varje vecka på sin stor-kuse och min egen ponny hoppar hon 115-120 i stort sett varje vecka (några språng som sagt) och jag är helt avtrubbad nu, tycker inte alls det är högt =)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

jobba dig upp jag håller med #3 hoppa på den höjd du känner dig bekväm på och sen när du tycker det är för lite utmaning så höjer du tills du känner dig bekväm där o.s.v^^

#5 Okej tack! :D
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "