Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etikettoff-topic
Läst 787 ggr
J-Parnebo
0

God Morgon 25 juni

God morgon

Ngt planerat för dagen?

själv så ska jag vara med en kompis, och sedan kommer det några och hälsar på Kanel, ska även passa på att putsa idag.

Thea
0

Publicerade precis en likadan tråd, men du hann före!

Själv jobbar jag och sitter och tittar ut på solen genom fönstret. Rynkar på näsan Jag hoppas innerligt att detta väder fortsätter även om ett par veckor när jag får min semester. Men då regnar det säkert! *positiva maja*

Ikväll måste jag iväg och handla foder och strö. Usch, gillar det inte, men det måste göras. Det är en sån där tråkig utgift. Sen får vi se om jag rider en sväng på banan efteråt. Vi ska ju tävla på söndag och det vore bra om hon vilar 2 dgr innan, men samtidigt behöver vi jobba med högerbogen. Vi får se…

Sen ska jag räkna på om vi inte ska försöka flytta ner till stora stallet med ridhuset på gården. Det enda som eg talar emot är ekonomin (det får inte kosta för mycket att flytta dit) och att de har så dåliga hagar.

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

HannaT
0

#1 Vädret lär nog hålla i sig ett tag. Till lördag och söndag lovades det i alla fall upp till 28 grader!

Jag har bara ledigt helgen ut så jag ska ta det så lugnt som möjligt.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Sunshiine
0

Dagen började med att fånga in 2 travare som var på rymmen. Säger bara stackars hästar, usch vad dom såg ut. Hovarna var nog inte verkade på flera månader, de hade jätte mycket fästingar överallt, stora skav från grimmorna och rivsår över hela kroppen:( Det finns ganska många travare där jag bor så det var lite svårt att lista ut vem som var ägaren men efter några samtal så fick jag fram vem det var. Så jag och min syster började försiktigt gå mot ägarens gård. Ena hästen verkade van vid människor men den andra såg ut att bara vara 2 år och den var ganska skygg. Men efter en stund blev den väldigt lugn och kelig. Dom var verkligen jätte trevliga. När vi väl var framme så fick vi vänta på ägaren i säkert 45 minuter:( Ägaren sa att det var hans valacker men att det fattades en häst. Vi fick iaf ställa in hästarna i ett "stall". Usch vad det såg ut och blä vad det luktade:( Blir verkligen arg på sånna människor. Ägaren tackade så mycket för hjälpen och sa att han skulle leta upp den tredje hästen men en gång, vilket han inte gjorde. Stackars hästar:(

Aja, ikväll ska jag iaf tömköra min häst:) Och till helgen blir det hoppträning:D