Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etiketthopptävling
Läst 2945 ggr
J-Parnebo
0

Tävling på gräsbana!

Jag ska vara med på en Pay N Jump imorgon, och fick reda på att både framhoppning och själva banhoppningen  är på gräsbana. Ska bara hoppa 30 cm och 50 cm, men har inga gräsbroddar.
Ska man stryka sig eller kan man hoppa iaf, om man tar det lugnt? Det är mest en träning för mig och hästen. Så vi kommer inte rejsa runt banan.
Eller hur ska man göra? var otroligt pepp på dennna "tävlingen"

Thea
0

Det beror på hur blött det är, men med tanke på hur vädret är just nu så borde det inte vara någon fara. SKULLE det komma en regnskur just då så skulle jag inte starta utan brodd.

Ta det lugnt, var noggrann med vägarna var noggrann med att balansera upp hästen på yttertygeln och behålla rörelsen framåt. Hästen halkar inte om den har kraften riktad framåt, men för den skull ska det inte vara rally! Flört 

Det är ju inga världsmästerskapshöjder du ska hoppa heller. På våra hoppträningar som ibland är på gräs har någon ibland kommit utan brodd och det har gått bra. Hästarna kan dock bli lite osäkra och försiktiga om de märker att det är halt.

Lycka till!

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

J-Parnebo
0

#1 okej, det ska dock inte regna innan morgondagen, så jag hoppas på att det håller sig såhär bra. Tack för tipsen :)

HannaT
0

Jag har vanliga vinterbroddar, funkar det?

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Thea
0

#3: Vanliga vinterbroddar blir jättebra nu när det börjar torka upp! Det räcker alldeles utmärkt.

H. Thea

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

HannaT
0

#4 Jättebra, då får Jennifer låna dem i imorgon! Tack för hjälpen :)

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

J-Parnebo
0

Va bra, tack så mkt för hjälpen :)

WhoCares-01
0

på den höjden är det ingen fara alls om man tar det lungt och inga snäva svängar =) bara det är tort så går det bra

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

Marija
0

Lycka till :)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus